Har kollat på Bergsåkersloppen. De här hästarna hittade jag.
Bergsåker avd 1:
3 Kalypso Face, h8,U Ohlsson/Båth. 547 poäng men varit i Frankrike och inte lyckats där. Ganska ovanligt i år när det gäller svenskarna. Att misslyckas menar jag. I år alltså.
6 Kung Töll, v9, Krister Söderholm/Kjell Bergström (a) 1461 p.
8 Landers Power, v8, Janne Norberg/Jan Hellstedt.
Svårt att hitta några tänkbara i avd 1. Alla hästarna verkar formlösa mer eller mindre.
Solvalla avd 2?
Bergsåker avd 3: stolopp
1 Myrna Minkoff, s7, Jimmy H Andersson/Karolina Ward. Myrna har varit hos Henrik Svensson hela tiden, det här är första loppet för Karolina. Inte för att jag tror så mycket på Myrna, men tycker det skulle vara kul om hon vann.
7 Caddie Heart, s6,Robert Bergh. Första starten för Robert. Har varit hos Stig H. Inte startat på 2,5 mån.
9 Nikita Broline, s5, Ulf Ohlsson/ Greger Hägglund, amatörtränare. Hon är den enda som har ordentliga startpoäng: 2565 poäng.
12 Super Ariel, s6, Micael Melander/Kennet Häggström.
Solvalla avd 4?
Bergsåker avd 5:
Kallblod. Volt medel.
1 Mitt hjärtas Lilja, s7, Tomas Pettersson/Therese Hyllsjö. Samma historia här som med Myrna Minkoff, att jag inte tror så mycket på henne men vill att hon vinner!
5 Tangen Didrik, v5, Robert Bergh. Norsk häst som varit väldigt duktig sen han kom till Robert.
Solvalla avd 6?
Bergsåker avd 7:
3 Liberty Face, v7, Per Linderoth
6 Mellby Brunello, v5, Uffe O/Svante Båth
11 Quick on the Draw, s6, Robert Bergh/Markus Pihlström
Solvalla avd 8?
Tillägg:
Glömde 2 Fredrik Laday, v7, Henrik Svensson. avd 1 Bergsåker. Kan vara vinnaren.