Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Går du bara på känsla och dissning av Maven - eller har du någon substans bakom tron på Solvato? Alltsedan Menlösa Barns Dag har det gått uselt för Solvato i Frankrike. Fick bl a stryk av Maven i senaste starten.
Min fråga är allvarligt menad. Har du hört om några jobb i världsklass eller något annat som höjt Solvato under de två senaste månaderna?
|
Nej jag har inte hört om några jobb i världsklass eller liknande. Jag tror bara att Solvato har god chans att vinna eftersom jag anser att Solvato och Maven är de bästa hästarna i loppet. Sen kommer jag förmodligen att jobba bort Maven då jag inte tror att Maven kommer köras för fullt eftersom hon redan är klar för finalen
Skulle dock Maven få ett bra lopp vid tex överpace och inte behöva göra grovjobbet själv så kan hon absolut vinna! Jag tycker främst bara att Solvato är väldigt lågt streckad i förhållande till den kapaciteten som jag tycker att han har.
Viktigt att tillägga är att detta är min första tanke kring loppet. Jag har inte gjort klart min analys än. Har jag råd att ta med tex Maven, Solvato och Noras Bean så lär jag göra det. Kanske även slänga in Dreams Take Time. Känns som ett riktigt starkt lås med de fyra.