Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-22, 14:06   #79
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Kan inte påminna mej att jag hyllat Ludde som tränare, mer som personlighet, som bland annat gör att han kör som en idiot allt som oftast. Det finns på tok för många slätstrukna ja-sägare inom travet. Vilket bland annat första loppet på V86 igår bevisade. Dunderklumpen och Miniatyren lurade ett helt koppel spelare ivrigt påhejade av samma bandomare som de fikar med! Det stör mej oändligt mkt mer att man ska ta hänsyn till variabler som är rent fusk än en pratglad alban från Malmö. Om jag förstod Ludde rätt så påverkar det hästarna när de har det, det är dock ganska snabbt övergående och sedan är det okay igen. En jämförelse som haltar är att Malmös Robin Olsen drabbades av det under matchen men han spelade ändå 90 minuter innan han åkte till sjukhus och dagen efter var allt okay igen. Själv avskyr jag Melander och han är ändå en jävel på hästar, men samtidigt så får han fördelar och kompiskör utan att ngn gång ha gjort fel, en box på läppen skulle han haft!
Hugo - du har nästan bara förnuftiga åsikter. Jag tycker heller inte, att man kan hylla Ludde som tränare - men många gör det. Han blev väl "Årets tränare" nån gång. Men han säger uppfriskande och orädda saker och är en stor personlighet.

Jag svarade egentligen på din fråga om Mosaique Face's form. Då blev jag så upphetsad, att jag drog in mina åsikter om Ludde. Har talat med vårdkunniga om hjärtflimmer och förstått att olika individer reagerar olika. Då tycker jag, att Mosaiquens resultatrad 06060 och två galopper på slutet är oroväckande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat