Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-21, 23:29   #61
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Mjölner Komet blir helt tappad idag trots att han var jättebra senast. Hade nog vunnit om inte en för dagen tokbra Titan Tabac kommit plötsligt flygande långt ut. Mjölneröd var inte med på noterna riktigt där.
Jag håller med om att det är märkligt att Mjölner Komet inte är mer betrodd, speciellt som han slagit Mino i 5 raka.

Värt att tänka på är att Mjölner Komet i autostart är en helt annan häst än i volt. Jag har dock svårt att tro att kollektivet har koll på det...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-21, 23:33   #62
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hästen har nyligen haft hjärtflimmer. Han har hoppat i de senaste starterna. Har raden 06060. Tyder det på form för att kvala in till Elitloppet?

Stall Kolgjini är tillbaka i samma form som innan Viking Kronos räddade dess ekonomi. Stallet har ca 200 starthästar. 10 vanliga tränare skulle bli överlyckliga av att få träna 20 hästar med deras stam.

Det värsta är att Ludde säger, att hjärtflimmer inte påverkar hästens löpförmåga. Jag förstår att en del av er här på forumet tycker det är häftigt att säga till en fransk kusk - Fuck yourself. Och tycker det är kul att hans hästar körs in i mjölksyran. Men det är obegripligt att hylla honom som tränare.
Kan inte påminna mej att jag hyllat Ludde som tränare, mer som personlighet, som bland annat gör att han kör som en idiot allt som oftast. Det finns på tok för många slätstrukna ja-sägare inom travet. Vilket bland annat första loppet på V86 igår bevisade. Dunderklumpen och Miniatyren lurade ett helt koppel spelare ivrigt påhejade av samma bandomare som de fikar med! Det stör mej oändligt mkt mer att man ska ta hänsyn till variabler som är rent fusk än en pratglad alban från Malmö. Om jag förstod Ludde rätt så påverkar det hästarna när de har det, det är dock ganska snabbt övergående och sedan är det okay igen. En jämförelse som haltar är att Malmös Robin Olsen drabbades av det under matchen men han spelade ändå 90 minuter innan han åkte till sjukhus och dagen efter var allt okay igen. Själv avskyr jag Melander och han är ändå en jävel på hästar, men samtidigt så får han fördelar och kompiskör utan att ngn gång ha gjort fel, en box på läppen skulle han haft!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), Amadeus (+10), Emeffeff (+5)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 01:43   #63
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HisMajesty Visa inlägg
Har ni ett par tusen till så kan vi gardera lopp 3´! Då är vi hemma!
Kul spikar, hade jag varit dej hade jag fyllt på 10,14 i kallblodsloppet och 5 i DD 1. Lycka till!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 07:48   #64
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 71
Sharp$: 1576
Standard

Ni som tror att rocket zet kan hålla upp ledningen kan somna om, pratade med Pergenius i söndags i samband med intervjuerna inför omgången. Den är totalt chanslös att hålla upp innerspåret, skall dock gå barfota denna gång vilket är intressant.
robinavellan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 07:58   #65
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Nånting sånt här:

De två snabbaste hästarna är normalt Olle Alséns duo 1 M.T.Insider och 4 Action Launcher. Kanske beroende på kusken så verkar de vara ojämnt startsnabba, men jag tror det är liten fördel på ledningen här för 1 M.T.Insider då jag tror spåret avgör att han är lite snabbare än stallkompisen. 1 M.T.Insider hade varit ett givet spetsbud om det rört sig om bilstart men han öppnade även riktigt bra i volten från spår 5 på Rättvik i mars där han kunde ta ledningen. Jag är lite osäker på Olle Alséns skicklighet i volten, men kanske gynnas han av att ha spår 1 och jag sätter honom som knapp spetsfavorit här.

4 Action Launcher fick man iväg ganska bra från spår 4 på Bergsåker i november och normalt är hästen mycket startsnabb bakom bilen. Hästen kunde även ta ledningen från spår 3 på Rättvik i början av oktober. Tobbe Jansson kan nog få iväg hästen bra, men från spår 4 blir det svårt att hinna före stallkompisen och hästarna på springspår.

Värsta motbudet till min spetsfavorit tycker jag är 6 Adams Pace som dock inte har startat i voltstartslopp på nästan ett år. För exakt ett år sedan spetsade han enkelt från spår 6 efter en riktigt snabb start och gör han om den här samtidigt som 1 M.T.Insider inte prickar starten så bär det nog av till ledningen.
Alsén och innerspår = Illa ledd volt?....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:07   #66
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tror inte jag.
QQ är snabbast ut, men spåret !!!
50/50 tror jag, bättre än totalt chanslös i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av robinavellan Visa inlägg
Ni som tror att rocket zet kan hålla upp ledningen kan somna om, pratade med Pergenius i söndags i samband med intervjuerna inför omgången. Den är totalt chanslös att hålla upp innerspåret, skall dock gå barfota denna gång vilket är intressant.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:28   #67
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 42
Sharp$: 1430
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Nu är det läge att spika Creatine.
Det låter lika bra på honom från Bergh som det lät på Nahar sist han vann på V75, törs man spika tro, då ligger man ju bra till mot övriga som fyller på rejält i detta lopp
P44mmn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:28   #68
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robinavellan Visa inlägg
Ni som tror att rocket zet kan hålla upp ledningen kan somna om, pratade med Pergenius i söndags i samband med intervjuerna inför omgången. Den är totalt chanslös att hålla upp innerspåret, skall dock gå barfota denna gång vilket är intressant.
Jag tror Mr Pergenius få ta sig en rejäl titt i lopparkivet om han anser att Rocket zet är chanslös på spets
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:31   #69
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 42
Sharp$: 1430
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Glöm inte 2 Mr Vox som troligen kan stänga in Kemas Magic.

Jag överväger att chansspika Ohlsson, men får Takter fritt så är det bästa hästen.
Man kanske inte ska glömma Goop här heller...
Frågan är hur pass mycket bättre Shadow Woodland blir på Bf balans, inte lätt att plocka ner den i dödens då för nr 1 om han nu kommer dit då 5 lär sitta på utsidan
P44mmn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:33   #70
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 178
Sharp$: 892
Standard

vad tycker ni om följande ?

SPIKAR:

11 KICKI THE DANCER (V75-3) Bejublad hemmaserger & iordningställd !!
5 OLIVER KRONOS (V75-7) Bara bäst helt enkelt !!

SKRÄLLAR:

8 KLÖVER ALL OVER (V75-2) Kan "glida" med på innerspår & få luckan + spurta ner de andra ?
11 CALI MAKS (V75-5) JOP:s häst & de brukar vara skapliga:-)
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:38   #71
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av krilla18 Visa inlägg
vad tycker ni om följande ?

SPIKAR:

11 KICKI THE DANCER (V75-3) Bejublad hemmaserger & iordningställd !!
5 OLIVER KRONOS (V75-7) Bara bäst helt enkelt !!

SKRÄLLAR:

8 KLÖVER ALL OVER (V75-2) Kan "glida" med på innerspår & få luckan + spurta ner de andra ?
11 CALI MAKS (V75-5) JOP:s häst & de brukar vara skapliga:-)
Oliver kronors känns ju inte som särskilt rolig som storfavorit i sista som den såg ut senast. dessutom slår ingen rocket zet om den skule hålla upp spets.

Kicki the dancer känns dock hyperintressant och borde vinna snart. rolig chansspik
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:55   #72
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av krilla18 Visa inlägg
vad tycker ni om följande ?

SPIKAR:

11 KICKI THE DANCER (V75-3) Bejublad hemmaserger & iordningställd !!
5 OLIVER KRONOS (V75-7) Bara bäst helt enkelt !!

SKRÄLLAR:

8 KLÖVER ALL OVER (V75-2) Kan "glida" med på innerspår & få luckan + spurta ner de andra ?
11 CALI MAKS (V75-5) JOP:s häst & de brukar vara skapliga:-)
Jag tänker lämna ett typ, ge mej alla pengar system med tre spikar:

11 Kicki the dancer
3 Tiptoe
14 Flex

Alltid kul att ha ett annorlunda mindre system också.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 09:06   #73
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Stig H gillar Daniels hästar med, spikar både Trinity och Rocket
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 09:50   #74
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Jag tänker lämna ett typ, ge mej alla pengar system med tre spikar:

11 Kicki the dancer
3 Tiptoe
14 Flex

Alltid kul att ha ett annorlunda mindre system också.
Spik på Troels Andersson? Från vingelläge? Sure, Haugstad lyckades ju äntligen få till det förra helgen så man ska väl inte säga "aldrig i helvete". Men låt mig vara lite tveksam, iaf....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 10:09   #75
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Det ser ut att kunna bli rätt bra betalt den här veckan om man lyckas sätta den. Satte 7an förra Lördagen så chansen att jag gör det igen lär inte vara så stor. Sällan blixten slår ner 2 ggr på samma ställe på en vecka men gör ett litet försök. Har lite smygform. Hade 6 rätt i Onsdags också. Känns lite trist att bomma bla på fel Rede`n häst men men.

Jag tycker att det första bör vinnas av någon av de betrodda 1,4,5
Andra kan det bli att jag chansspikar mig ur och då hamnar lotten på Erik och Amor Winner.Blev en dubbling med 5an.
Tredje måste bli en Rede`n etta men garderar, främst med Diamond of em men tar även med 12 och 13.
4e ser onekligen väldigt bra ut för favoriten men hoppas på skräll här. En som jag har gillat intrycket på är T Rex Laday. Tycker den är helt felspelad denna gång. Kryssar i 1,3,5,6,,8,12
Kallblodsloppet tror jag att Titanen vinner med hundra om han håller sig på benen så jag chansar på det och spikar.
6e kan bli en lång och fin solfjäder från start. Svårt att säga på rak arm vem jag tror mest på. Jag tar helt enkelt alla.
Sista går jag på spets och slut för Rede`n. Summa summarum
1,4,5
2,5
7,10.12.13
1,3,5,6,8,12
9
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
1
Kör A-häst på Amor Winner och T rex. 1 måste vinna.
840rader. Billigt och bra. Eller bra vet jag ju inte men man kan ju alltid hoppas. Good Luck Boys and Girls

Senast redigerad av draken den 2015-05-22 klockan 20:36.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td