Jag har bara snabbkollat.
V64:1
Tveksamma favoriter, även om CE har bra statistik i år. Spekulerar man i spets och slut? Vet inte. Jag funderar på att spika 6 Dollar Access. Snabb ut, kan avsluta med rätt lopp och AE är väl inte helt oäven. Kuskförstärkning modell MEGA på 7 Listas rafiki men sprudlar inte form direkt. Gör det inte på 4 Hertig Sihm heller, även om han gjort det bra på slutet (dödens sista två?).
V64:5
Här kan man väl också spekulera i favoritfall? 12 Skymaster är absolut ett spikbud (bästa hästen?) men jag funderar på att plocka med en eller ett par stänkare här. Jepson har kört helt ok på slutet, och Crazy Foot Mambo hade väl nästan slagit 12 Skymaster när de möttes senast? Bättre läge nu än då och trivs med ett lopp i draget. Dyhrberg nästan favorit senast, försvarade spetsen ett tag men kröp sen lydigt ner invändigt. Det är väl hans främsta egenskap, att krypa ner invändigt, gärna tredjepar eller längre bak om möjligt. Med kusk på 1 Day Sun Dream hade det varit intressant. Stenströmer måste väl streckas på allt, Björn upp på 2 Cocnac Stim är intressant. 8 Qualis Talis har bra speed om han får slicka sargen. Kommer han dit från det här läget? 11 Obsession var bra i vintras (5 av 6 då) men körs ju styggt varje gång, i princip. Kan inte vara vettigt att alltid mangla i dödens. Svårt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|