Avd 7. Tycker det är många där som har vinstchans. Till min förtvivlan märker jag att jag tagit ut halva fältet nästan, 7 hästar! Så roligt har jag inte råd att ha men ska räkna upp dem i alla fall. Kan ha högst tre, fyra stycken men här är de sju:
1 Tokio Hotel Hall. Jepson/Stenströmer. rek 14,4 över 3140. Vinst% 28.
3 Mr Looba Looba. Finsk häst med för mig okänd kusk och okänd tränare. Och låååg segerprocent, nämligen 5%! Vet inte riktigt varför jag vill ha den med, kanske för att den är en storskräll. Dessutom har han sprungit på 14,4 över distansen.
4 Order to Fly. Per Lennartsson. Också 14,4 över 3 140. Vunnit vart fjärde lopp i sitt unga liv.
9 Narold Vox. Ulf Ohlsson i sulkyn. Gjort två starter efter vila. Har rekordet 12,9 men det var för länge sedan, tror det var när Mellby Viking satte världsrekord? I senaste starten 1:a på 14,2 3180 m.
10 Indigous. Erik A/Stig H. Gick på 13,7 3 april på Färjestad som 1:a i V75-lopp. Sedan på Örebro 2 maj blev han oplacerad på 13,8 3180 m! On Hold vann där.
12 On Hold. Magnus Jakobsson kör, tränar gör Berne Gustafsson. Vunnit 18 av 47 lopp= 38%. Finfina tiden 13,4 över 3180 m. Satte den vid vinst i V75 i Örebro nyligen där han stod i odds 24,70! Där ser man hur det kan gå!
Slutligen världsrekordhållaren 13 Mellby Viking, Jorma/Nurmos. Alltid varit något extra med den hästen i mitt tycke. Har också en vinstprocent på 56 (27/15). Heja Vikingen!
Tur och lycka till er alla!
Tillägg:
Borde givetvis ha tagit med Joakim Lövgrens duktiga häst,14 Alfas da Vinci också! Stor vinstchans där!