Citat:
Ursprungligen postat av Chiron
Christoffer brukar ju köra L-I Nilssons hästar. Lite trög för kortdistans, men turen hos Flemming Jensen med ridträning kanske har gjort hästen gott. Den får hoppas på toktempo, brukar alltid avsluta starkt.
Fredrik Perssons kuskform är inte den bästa, han lär spetsa initialt men Untersteiners häst är nog likvärdig i startsnabbhet så Fredrik kommer nog släppa. Har nog inte tillräckligt med pondus känns det som.
Untersteiner släpper aldrig till Takter om han spetsar. Sen tycker jag inte att Takters häst är missgynnad av kort distans. I Norge var den kanske inte så "märkvärdig" - men nytt stall och den här hästen kanske är av den tröga sorten och gynnas av körspö.
Att Dennis Palm kör Ronny Palms hästar är väl inte konstigt? Tror nog att Zackrisson avvaktar och kör till slut. Han är smart nog att se att både Untersteiner och Takter kommer att ladda. Ger han sig in i leken blir det nog spets för Peter och Tommy hamnar nog utvändigt. Känns ändå som att Jackie Bowler är lite av en "icke-vinnare" men den kan vinna om favoriterna har en utdragen spetskamp...
Bara mina tankar! Är inte lika kunnig som många andra här inne men ändå. Lycka till! 
|
Klargörande:
Om Christoffer normalt sett kör Palms hästar - innebär det att han kommer att ta någon särskild hänsyn till det ikväll? Att Dennis kör, det förstår jag, men Christoffer har ju kört den där betydligt oftare. Jag tycker att det här är viktiga aspekter. Även om båda ekipagen i princip är streckad sist.
Synpunkt:
Jag tycker att PU är svår att räkna på. Kör offensivt ibland, defensivt ibland. Kör han efter streckslistan/oddsindikatorn här då är det ju spel mot ett mål för favoriten. Kör han offensivt så måste det väl vara en hygglig chans? Både att få överta och att hålla favoriten på utsidan hela vägen in i mål?
Nä, bland experterna på det här forumet står man sig slätt. De har verkligen klart för sig. Såg att många spikade D´One, Edge Boko, Jeppas Maxi och Mellby Viking i lördags. Nästan lite "Spiken-varning".....