Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-06, 14:17   #100
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

V75 Östersund - tidiga lördagstankar

V75:2
Tre hästar sticker ut på strecken, 4 Tangen Happ, 10 Mino och 13 Titan Tabac. De tre var ju först även på Gävle, efter vassa avslutningar på framför allt Tangen Happ och Titan Tabac. 10 Mino fick som väntat aldrig chansen. Jag tycker att det är svårt. De är rätt jämna hästarna här och det handlar nog mycket om positioner, taktik, vem som får bästa loppet - och om det är någon som höjer sig lite för dagen.

Jag var tidigt inne på 11 Nordlirappen, är minst lika bra som favoriterna men kanske inte trivs på kladdigt underlag?

Vad kan 5 Qravatt, efter att ha fått ett par doser av Bergharns träning? 25-tid över 2640 och hygglig tungbanestatistik, kanske sitter i spets efter ett par hundra meter - inte alls omöjligt.

Svårt! Ska bli intressant att se skoinfo.


V75:6
Gulddivision över full väg. Ludde åker långt, alltså. Och det lär väl bli lite körning från start, alla från spår 1-5 vill väl vara med? Jag funderar på att gå kort här, jag tycker att 7 Chelsea Boko har hamnat oförtjänt långt ner i rankingen, på grundkapacitet, att den förmodligen gynnas lite av distans, kanske ev tung bana. Tyckte att Sanity gjorde det riktigt bra efter lång bortvaro. 12.1 full väg, det är väl snabbare än vad Vispens har gått, nån gång?

7% - lämplig streckprocent på CB.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat