Svante Båth
Starpoint Legacy: (Lopp 5) Satt långt bak senast och kunde inte ta något i den snabba avslutningen. Han kändes annars lika fin som vanligt och jag räknar med att formen ska vara fortsatt bra. Läget är inte det bästa då han trivs bäst då han får vara med där framme direkt. Fart finns annars för att vara långt framme och jag håller honom som en outsider här. Inga ändringar, skor runt om.
Per Linderoth
En förklaring till varför Bartender In varit lite förbättrad hittar vi i intervjun inför förra starten:
"Optimala förutsättningar"
Bartender In gick med jänkarvagn för första gången vid segern senast och var starkast till slut i ett lopp där det kördes friskt från start.
- Jag vet inte hur mycket vagnen betydde, han hade även lopp i kroppen. Däremot var jag först besviken när han årsdebuterade näst senast, jag var utomlands och såg loppet på datorn. Men så pratade jag med Uffe (Ohlsson) som sa att och de hade fastnat i vagnarna i ett par hundra meter och blev då av med ledningen och sedan la hästen en halvspeed själv för att komma till ledningen efter 500 meter, så det fanns en förklaring till att han tröttnade.
- Han känns fin nu efter segern och har tagit loppet på helt rätt sätt. Han är redo för säsongen. Det är ganska optimala förutsättningar nu både distans och startspår. Han kan öppna hyggligt och har vunnit flest lopp från ledningen, kanske för att han varit startsnabb för sina pengar. Jag tycker han står bra inne, men sedan är det alltid tufft på Solvalla.
Blir det jänkarvagn igen?
- Ja, det blir det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|