Börjas tidigt denna vecka, ska inte missas en detalj. Bästa lördagsstartfälten på trippeltravet så länge jag kan minnas! Dock öppna lopp och kan bli hög utdelning som inte är ovanligt då Axvalla står för V75 med landets längsta upplopp....
Efter 10 timmar i arkivet har jag dessa tidiga uppfattning;
1. Här kan det smälla direkt. Vidöpppppet, mest jämna inledningen i år! Skulle Furious Francis komma till spets bör den vinna, men nog håller Only One Winner upp spets?! Körning bäddar för bakspåren. Blue Star Champion visar toppform, Royal Prince var grym i våras och skulle rankats etta om toppformen satt där. Merlin trodde jag på senast, tokfast med mycket sparat och den vågar jag inte släppa nu!
2. Elma Lane är bästa hästen. Goop har lyckats bra med Network Broline, inte borta om de hittar till spets.
3. Trodde Support Justice skulle blomma ut till en av världens bästa hästar i år, men varit en besvikelse hittills. Nu pratar vi ytterst tunt motstånd och kommer han bara ut måste det vara toppform. Tror att Erik kör tidigt med Mellby Viking och bör krossa Truculent över distansen. Dock kanske förra loppet satt sina spår....
4. Här får det pluggas mer, känns svårlöst värre....
5. Även detta vidöppet. Tur det är auto annars hade vi väl fått 6-7 omstarter.
6. Här skulle jag vilja ha spets och slut på Star Advisor Joli! Dock risk att Mr Vox kommer förbi då han är rysligt snabb. Ni Talar Bra Latin visar återigen riktigt stjärnstatus, men från 11e spår kan det bli långt fram.
7. Oliver Kronos kunde inte rubba Nimbus senast. Nog är Coldtown minst lika bra! Bra chans på spets och slut med andra ord....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: greyhound (+10)
|