Citat:
Ursprungligen postat av rrylander
Goop ska ju enligt ronden intervjun kanske vara sugen på att köra i spets med noone sib med. Kan bli jobbigt att räkna ut spetsstriden där ändå
|
Intressant lopp att bena ut. Alla är inne på att Goop (3) tar ledningen och släpper till Erik A (5). Om Goop inte släpper så blir väl antingen 5 eller 7 hängande utvändigt. Vilket i min bok gynnar 11 Ni talar bra latin. Sedan är jag lite tvivlande att Goop verkligen väljer att köra i spets, 12 starter på distansen och noll vinster är ju ingen positiv statistik. Utöver de här så finns det en video på youtube med 1 Red team rex, där han öppnar riktigt rejält från spår långt ut på vingen och får överta spets i ett tidigt skede. Jag tycker nog Erik A (5) är överspelad speciellt med en så pass startsnabb häst som 7 Mr Vox i fältet och kusken är väl inte känd som ngn taktiker direkt heller, det lär väl bli full gas framåt och formen och farten finns där. Just nu lutar jag åt två alternativ antingen spik på 11 eller 1,7,11. Trots att Jens Sjödén troligen kommer att utnämna 5 till veckans bästa spik p g a det fördelaktiga spåret...