Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-16, 14:48   #771
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Mellantiderna är bra. Men de kunde få ligga kvar i en liten lista i nedre högra hörnet istället för att bytas ut.

Km/h var tydligen till för att vanligt folk ska "förstå" hur fort det går. Ja, nu vet alla att det går ca 45-55km/h. Men att det går exakt 48 eller 53 är det nog INGEN som förstår något extra av att veta. Att 48 km/h är 15-tempo och att 53 km/h är 09-tempo är det nog få som vet eller "förstår". Givetvis borde de så snabbt som möjligt gå över till trav-km-tider. De är naturligtvis inspirerade av NASCAR och att högsta chefen tror att folk tycker att trav är för svårt att man nu ska "förstå" hur fort det går. För NASCAR är det naturligt att relatera till km/h eftersom det handlar om bilkörning. Jag har varit på ATG om just detta. Fick svaret. Så här är det...och det kommer du att få leva med. Mycket tråkig attityd från dem eftersom det skulle vara MYCKET intressant att veta tempot momentant i tempo-växlingarna.

Jag tror att det skulle gå att lösa med en mindre oval som dessutom INTE är dynamisk och vrids med. Det räcker utmärkt med en schematisk översiktsbild rakt ovanifrån. Det blir då lite mindre nummer-rutor. Men det skulle man lätt kunna lösa med att ge rutorna olika färger.

...
Mellantider i övre högra hörnet, som står kvar absolut, där stör de inte bilden särskilt mkt heller då blickfokus i regel är uppe till vänster enligt vedertagen forskning.

km per timme kunde ju vara något om det även angavs så i programmet men det gör det ju inte så varför krångla till det med redundant information?

Ovalen har jag aldrig förstått vitsen med, men visst får man se ett litet klipp från ett lopp har den funktion.

Sen återigen hur orkar man lansera detta som en jättenyhet, visa upp på mässor etc när det funnits i evigheter over there... snälla ta en titt på befintliga lösningar nästa gång ATG så spar ni massor av vedermödor o pengar.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 14:50.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat