Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-16, 12:56   #766
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

"Den nya tekniken" var väl ok kan jag tycka även om den i flera lopp ballade ur o ersattes med de fyra första-grafik.

Kan ändå tycka att de skulle kopiera befintlig gammal hederlig teknik från tex Hoosier Park, där enligt amerikansk modell olika nummer har olika färg, delad bild mellan hela fältet (åhh dessa inzoomningar :( ) och lite mer närbild på täten.

Visst värmningar skall fortfarande vara olika färger olika lopp vilket förstås skulle ställa till det men men.

https://www.youtube.com/watch?v=y3UQI5M8yj4

Att annonsera detta som något nytt känns magstarkt då det har använts i ett årtionde på större banor i nordamerika, men jaja kämpa på ATG.

Edit: Sen tycker ju jag att det är tveksamt att ha en egen rad för odds, för mkt info o tar plats i bilden, även där ligger den "gamla" jänkartekniken före imo.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 13:00.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 12:58   #767
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Ovalen har i sig inget värde, km-tiden ska bytas mot tempo som angives i samtliga travmedier-ATG gillar ju att förenkla,varför försvåra?
Positioneringsenheterna kan göras betydligt mindre och smalare.
Oddsen flyttas längst ut i bildkant, inte några centimeter in.
Vid närbilder ska ALLTID halvbild visas på övriga fältet, annars aldrig inzoomning.

Förövrigt så har ingen av nymodigheterna tillfört mig något, speciellt inte beräknat till kostnaderna. Men förhoppningsvis finns det olika syn på mediet. Men betygen på kvällstidningarna oerhört lågt, fler som ger 1a än 5a på båda tidningarna, knappt godkänt totalbetyg.
Fast det var ju inte du eller knappast någon annan här på Sharps heller som var målgruppen...

Sedan gillar jag inte alls att man gör flera stora förändringar samtidigt.

Om man t ex är riktigt irriterad på nya tiden och får en fråga om vad man tyckte om grafiken så är risken stor att man har en avog inställning redan från start.

Vad som haft vilken effekt på spel och publik och tittarsiffror är riktigt svårt ( omöjligt! ) att analysera.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 13:05   #768
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mellantiderna är perfekta att ha.

Kilometer per timme förstår nog ingen.

Ovalen tar alldeles för mycket plats.

Nedräkningen av antal meter kvar måste anpassas till 100 meters intervall.

Positioneringssystemet är bra, lite för känsligt bara.

Överlag, helt okej, men ingen förbättring än. Kan dock bli det. Bort med ovalen och kilometertid, ändra till 100 meters intervall vid nedräkningen, förstora kilometertider uppe i höger hörn istället och gör positionerna något mindre känsliga.
Mellantider - ok +

Kmph - sjukligt

Nedräkning - knäppt, dessutom kaka på kaka med ovalen och för all del loppet som visas.

Positioneringen skulle jag gärna ha längst ned som i klippet från Hoosier Park https://www.youtube.com/watch?v=y3UQI5M8yj4 , men kanske en vanesak.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 13:08.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 13:26   #769
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det här kändes som ATG's sista hopp.

Det gick inte bra.

Schas med Skarplöth & Co.

Avskaffa spelmonopolet NU och släpp in andra spelbolag på marknaden så att ATG antingen får höja standarden eller bli utkonkurrerade.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 13:30   #770
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

>> AndyMart

Mjo, att försöka konkurrera med Premier League o sociala aktiviteter är ett djärvt grepp, vi får se om produkten duger.

Har själv svårt att se det trots att jag gillar trav, inte ens säker på att jag väljer travet före fotbollen i vinter, tidigare har jag iaf följt första delen för att sedan se någon match, och på kvällen är ju inte TV prio ett precis en normal lördag...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 13:48   #771
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Mellantiderna är bra. Men de kunde få ligga kvar i en liten lista i nedre högra hörnet istället för att bytas ut.

Km/h var tydligen till för att vanligt folk ska "förstå" hur fort det går. Ja, nu vet alla att det går ca 45-55km/h. Men att det går exakt 48 eller 53 är det nog INGEN som förstår något extra av att veta. Att 48 km/h är 15-tempo och att 53 km/h är 09-tempo är det nog få som vet eller "förstår". Givetvis borde de så snabbt som möjligt gå över till trav-km-tider. De är naturligtvis inspirerade av NASCAR och att högsta chefen tror att folk tycker att trav är för svårt att man nu ska "förstå" hur fort det går. För NASCAR är det naturligt att relatera till km/h eftersom det handlar om bilkörning. Jag har varit på ATG om just detta. Fick svaret. Så här är det...och det kommer du att få leva med. Mycket tråkig attityd från dem eftersom det skulle vara MYCKET intressant att veta tempot momentant i tempo-växlingarna.

Jag tror att det skulle gå att lösa med en mindre oval som dessutom INTE är dynamisk och vrids med. Det räcker utmärkt med en schematisk översiktsbild rakt ovanifrån. Det blir då lite mindre nummer-rutor. Men det skulle man lätt kunna lösa med att ge rutorna olika färger.

...
Mellantider i övre högra hörnet, som står kvar absolut, där stör de inte bilden särskilt mkt heller då blickfokus i regel är uppe till vänster enligt vedertagen forskning.

km per timme kunde ju vara något om det även angavs så i programmet men det gör det ju inte så varför krångla till det med redundant information?

Ovalen har jag aldrig förstått vitsen med, men visst får man se ett litet klipp från ett lopp har den funktion.

Sen återigen hur orkar man lansera detta som en jättenyhet, visa upp på mässor etc när det funnits i evigheter over there... snälla ta en titt på befintliga lösningar nästa gång ATG så spar ni massor av vedermödor o pengar.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 13:50.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 13:55   #772
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Mellantider i övre högra hörnet, som står kvar absolut, där stör de inte bilden särskilt mkt heller då blickfokus i regel är uppe till vänster enligt vedertagen forskning.

km per timme kunde ju vara något om det även angavs så i programmet men det gör det ju inte så varför krångla till det med redundant information?

Ovalen har jag aldrig förstått vitsen med, men visst får man se ett litet klipp från ett lopp har den funktion.

Sen återigen hur orkar man lansera detta som en jättenyhet, visa upp på mässor etc när det funnits i evigheter over there... snälla ta en titt på befintliga lösningar nästa gång ATG så spar ni massor av vedermödor o pengar.
Det är ju en befintlig lösning som köpts in. ( Och anpassats ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 14:02   #773
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ju en befintlig lösning som köpts in. ( Och anpassats ).
Då har de tummen mitt i hand
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 15:42   #774
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Då har de tummen mitt i hand
...eller lagt ut anpassningen på indier...

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 15:42   #775
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Strappa? Menar du att ATG investerat 100-150 mlljoner i teknik som endast är avsett att locka nya kunder? Som är upplves mindre viktiga eller t o m ointressant för befintliga?
Då känns det som svårligen motiverade investeringar, speciellt som ATG verkar fullständigt ointresserade av förslag om förbättringar.

Skulle dessa kostnader generera 100 miljoner extra per år i bruttoomsättning(Skarplöths mål), får ATG köra i 20 år för att betala av kostnaderna. Låter som en direkt urusel investering i mina ögon om det endast gjorts för nya kundgrupper.

Förövrigt så är det ju klarlagt att TROTS en fet mediakampanj kryddad med rejkback a 25kr/100 från kvällstidningarna så tangerades endast omsättningen från 2013.(som var ett katastrofår för ATG förövrigt)

Mja, jag är ännu mer skeptisk i dag än innan jag sett satsningen, men hoppas det går bra för sporten behöver framgång.

Tror på att ATG släpper halvårssiffrorna kommande vecka och berättar hur framgångsrika dom varit, för att dölja de miserabla siffrorna i går. Men Skarplöth kommer INTE nämna totonetto, eller hur mycket mer prispengar travet får 2016 , trots hyggligt halvårsresultat, för alla pengar är redan intecknade i betalning av studio och positionering.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 16:54   #776
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
N som kan det här ned trav, vad var det som var bra med den nya grafiken?
Jag blev mest irriterad , trodde att atg live skulle vara som vanligt , men tydligen styr tv4/kanal75 även det,
Jag som anser mig vara en van tippare ser vart hästarna är utan massa siffror överallt som minimerar bilden av hästarna.
Enligt mitt sett att se det var det här en försämring av upplevelsen, kanske någon ny spelare tycker det var intressant ,jag är tveksam, vore kul med synpunkter på det nya upplägget.
Bra det du skrev. atg skulle göra ett inlägg, men delar din uppfattning så jag slapp. Jag höjde inte ögonbrynen för något av det nya över huvud taget. Måste vara många miljoner som satsats på detta. Hoppas att någon uppskattade det
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 17:40   #777
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Jorma vann sitt första lopp direkt i Finland och tog därmed sin 10 000:e seger

Men han fortsätter direkt med en ny rekordjakt! Flest antal segrar på en dag.
Han har nu vunnit 3/3 och har 7 betrodda hästar kvar att köra.

Heja Jorma!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 17:47   #778
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

4 av 4 nu - otroligt häftigt!

Heja Jorma!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 18:09   #779
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
4 av 4 nu - otroligt häftigt!

Heja Jorma!
Smäller av snart!

Jorma 5/5!!!

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 19:13   #780
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Smäller av snart!

Jorma 5/5!!!

Nu skiter jag på mig snart av spänning.. Jorma tog sin sjätte seger precis och har två uppsittningar kvar.

Makalöst!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td