Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-15, 12:24   #751
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Igår i Vass eller kass säger Huzelius att Neutron Broline skall strykas

Igårkväll kl 19:30 var den streckad på 4 % spelad till 12 gånger
MEN INTE BORTTAGEN UR LOPPET

Men nu är hästen struken!!!

Någonstans brister det, ett lopp kan ur spelsynpunkt förändras radikalt om en häst stryk, men så är det knappast i detta fall.

MEN varför stryks inte hästen direkt, bara ta upp mobilen och ringa eller ??


PS Det var inte tävlingar på Valla igår så jag gissar att Huzelius hörde ryckten om strykning tidigt på fredagen, knappast så att han "sprang på tränaren" på valla, även om det inte är helt omöjligt.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 12:38   #752
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Igår i Vass eller kass säger Huzelius att Neutron Broline skall strykas

Igårkväll kl 19:30 var den streckad på 4 % spelad till 12 gånger
MEN INTE BORTTAGEN UR LOPPET

Men nu är hästen struken!!!

Någonstans brister det, ett lopp kan ur spelsynpunkt förändras radikalt om en häst stryk, men så är det knappast i detta fall.

MEN varför stryks inte hästen direkt, bara ta upp mobilen och ringa eller ??


PS Det var inte tävlingar på Valla igår så jag gissar att Huzelius hörde ryckten om strykning tidigt på fredagen, knappast så att han "sprang på tränaren" på valla, även om det inte är helt omöjligt.
Det finns tränare som tycker att det räcker att man stryker i hyfsad tid innan tävlingarna.

De förstår inte skillnaden för spelarna helt enkelt. Tycker att de har viktigare saker för sig.

Sedan finns det andra som tycker att allt är okok om de har meddelat sig på något sätt. Och att det är upp till spelarna att hålla koll på allt själva.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 13:23   #753
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det kan också vara så att det inte är helt enkelt att stryka hästar. Kanske är den som skall ta emot en strykning inte lika tillgänglig som dem som ringer och gör intervjuer eller söker spelobjekt? Det går ju inte att stryka en häst via internet, trots att det går att anmäla den vägen. Istället skall man enligt reglementet kontakta banans sekretariat eller måldomarnämnd.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 13:35   #754
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Så det skulle vara lättare att stryka en häst Lördag morgon, före 10, än Fredag lunch.

På fredagen pågick väl lunchtravet på Åby, dvs full bemaning fr minst kl 11 till kl 15 och då menar jag full bemanning, borde varit massor av folk på Åbys sekreteriat. För övrigt tror jag inte många personer kan ta "golffredag" om banan har V75 på Lördagen

Men tänk om det varit en nyckelhäst som ströks först på Lördagen fast det varit klart att strykning kommer att ske .


15 - 20 % av omsättning spelades igår
massor av andelssystem gjorde igår
flertalet av spelarna satt nog och funderade på hur lägga upp systemet, ivart fall lite funderande till fredagsölen


Svagt att inte strykningarna sker omedelbart
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 13:51   #755
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Ska bli spännande att se hur många system som lämnas in mellan 14:30 och 16:20, borde väl en jackpot omgång med storlopp bli minst det dubbla mot de ca 730000 bongar som är inlämnade 14:30.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 13:53   #756
 
Alderbrans avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Mälardalen
Inlägg: 52
Sharp$: 1670
Standard

Var har Lullus travsida tagit vägen??
Alderbran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 21:48   #757
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

N som kan det här ned trav, vad var det som var bra med den nya grafiken?
Jag blev mest irriterad , trodde att atg live skulle vara som vanligt , men tydligen styr tv4/kanal75 även det,
Jag som anser mig vara en van tippare ser vart hästarna är utan massa siffror överallt som minimerar bilden av hästarna.
Enligt mitt sett att se det var det här en försämring av upplevelsen, kanske någon ny spelare tycker det var intressant ,jag är tveksam, vore kul med synpunkter på det nya upplägget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 22:02   #758
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Det enda jag uppskattade med det nya upplägget är mellantiderna i grafik! STOR nytta när man sitter trångt till (möten, bröllop etc) och kikar utan ljud! TUMMEN UPP för det!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 22:45   #759
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Så det skulle vara lättare att stryka en häst Lördag morgon, före 10, än Fredag lunch.

På fredagen pågick väl lunchtravet på Åby, dvs full bemaning fr minst kl 11 till kl 15 och då menar jag full bemanning, borde varit massor av folk på Åbys sekreteriat. För övrigt tror jag inte många personer kan ta "golffredag" om banan har V75 på Lördagen

Men tänk om det varit en nyckelhäst som ströks först på Lördagen fast det varit klart att strykning kommer att ske .


15 - 20 % av omsättning spelades igår
massor av andelssystem gjorde igår
flertalet av spelarna satt nog och funderade på hur lägga upp systemet, ivart fall lite funderande till fredagsölen


Svagt att inte strykningarna sker omedelbart
Jag vet inte hur de svarar, eller när tränaren har möjlighet att ringa och stryka. Att jaga någon på telefon samtidigt som man har en del annat att sköta är väl inte så skoj, så får man inte svar/upptaget när man försöker kan det väl dröja några timmar innan man försöker nästa gång.

Det jag ser som den stora proppen är ju att det måste ringas in. Det fungerar inte att göra det via internet. Då hade det troligen blivit betydligt tidigare strykningar. Kan man ordna det så löser sig de här bekymren tror jag.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 00:00   #760
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det enda jag uppskattade med det nya upplägget är mellantiderna i grafik! STOR nytta när man sitter trångt till (möten, bröllop etc) och kikar utan ljud! TUMMEN UPP för det!

Mellantiderna är perfekta att ha.

Kilometer per timme förstår nog ingen.

Ovalen tar alldeles för mycket plats.

Nedräkningen av antal meter kvar måste anpassas till 100 meters intervall.

Positioneringssystemet är bra, lite för känsligt bara.

Överlag, helt okej, men ingen förbättring än. Kan dock bli det. Bort med ovalen och kilometertid, ändra till 100 meters intervall vid nedräkningen, förstora kilometertider uppe i höger hörn istället och gör positionerna något mindre känsliga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5), SO (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 06:38   #761
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mellantiderna är perfekta att ha.

Kilometer per timme förstår nog ingen.

Ovalen tar alldeles för mycket plats.

Nedräkningen av antal meter kvar måste anpassas till 100 meters intervall.

Positioneringssystemet är bra, lite för känsligt bara.

Överlag, helt okej, men ingen förbättring än. Kan dock bli det. Bort med ovalen och kilometertid, ändra till 100 meters intervall vid nedräkningen, förstora kilometertider uppe i höger hörn istället och gör positionerna något mindre känsliga.
Mellantiderna är bra. Men de kunde få ligga kvar i en liten lista i nedre högra hörnet istället för att bytas ut.

Km/h var tydligen till för att vanligt folk ska "förstå" hur fort det går. Ja, nu vet alla att det går ca 45-55km/h. Men att det går exakt 48 eller 53 är det nog INGEN som förstår något extra av att veta. Att 48 km/h är 15-tempo och att 53 km/h är 09-tempo är det nog få som vet eller "förstår". Givetvis borde de så snabbt som möjligt gå över till trav-km-tider. De är naturligtvis inspirerade av NASCAR och att högsta chefen tror att folk tycker att trav är för svårt att man nu ska "förstå" hur fort det går. För NASCAR är det naturligt att relatera till km/h eftersom det handlar om bilkörning. Jag har varit på ATG om just detta. Fick svaret. Så här är det...och det kommer du att få leva med. Mycket tråkig attityd från dem eftersom det skulle vara MYCKET intressant att veta tempot momentant i tempo-växlingarna.

Jag tror att det skulle gå att lösa med en mindre oval som dessutom INTE är dynamisk och vrids med. Det räcker utmärkt med en schematisk översiktsbild rakt ovanifrån. Det blir då lite mindre nummer-rutor. Men det skulle man lätt kunna lösa med att ge rutorna olika färger.

Meternedräknaren som tickar för varje meter är mycket oskönt för ögat. Håller med dig. Men förmodligen räcker det att man går upp till tick var 10e meter för att det ska bli behagligt. Var 100e är nog onödigt grovt.

Och jag håller med dig helt om att det är lite för "fladdrigt". Man måste nog ställa ner känsligheten.

I stort håller jag med dig om alla punkter. Exakt hur mycket allt bör justeras är bara finlir.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 07:36   #762
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Mellantiderna är bra. Men de kunde få ligga kvar i en liten lista i nedre högra hörnet istället för att bytas ut.

Km/h var tydligen till för att vanligt folk ska "förstå" hur fort det går. Ja, nu vet alla att det går ca 45-55km/h. Men att det går exakt 48 eller 53 är det nog INGEN som förstår något extra av att veta. Att 48 km/h är 15-tempo och att 53 km/h är 09-tempo är det nog få som vet eller "förstår". Givetvis borde de så snabbt som möjligt gå över till trav-km-tider. De är naturligtvis inspirerade av NASCAR och att högsta chefen tror att folk tycker att trav är för svårt att man nu ska "förstå" hur fort det går. För NASCAR är det naturligt att relatera till km/h eftersom det handlar om bilkörning. Jag har varit på ATG om just detta. Fick svaret. Så här är det...och det kommer du att få leva med. Mycket tråkig attityd från dem eftersom det skulle vara MYCKET intressant att veta tempot momentant i tempo-växlingarna.

Jag tror att det skulle gå att lösa med en mindre oval som dessutom INTE är dynamisk och vrids med. Det räcker utmärkt med en schematisk översiktsbild rakt ovanifrån. Det blir då lite mindre nummer-rutor. Men det skulle man lätt kunna lösa med att ge rutorna olika färger.

Meternedräknaren som tickar för varje meter är mycket oskönt för ögat. Håller med dig. Men förmodligen räcker det att man går upp till tick var 10e meter för att det ska bli behagligt. Var 100e är nog onödigt grovt.

Och jag håller med dig helt om att det är lite för "fladdrigt". Man måste nog ställa ner känsligheten.

I stort håller jag med dig om alla punkter. Exakt hur mycket allt bör justeras är bara finlir.
Jag fick ändå en positiv känsla av det hela, som sagt behöver det ändras lite(tycker visserligen att dom borde lyckats bättre när dom väl lanserade). Men det är och kan bli en rejäl lyftning!

Den nya studion tycker jag också om, MYCKET trevligare än atg lives mörka bdsm-studio som är hämtat från tv4nyheterna på 90talet.

Starttiden är jag lite kluven till, men jag är inte helt emot faktiskt dock är uppehållet mellan avd 5 och 6 löjligt. Men det borde vara en hel v4 innan, tror ATG tjänar på de! Flytta första start en 40 minuter så blir det ett kortare uppehåll innan v75 och sista v4, jag gillade de upplägget!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 09:26   #763
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 441
Sharp$: 1256
Standard

Tycker det var ok, varken mer eller mindre. Men tiden gillar jag inte alls, för det kommer krocka med socialantaganden nu när det är färdigt så sent. Angående pausloppet tycker jag dom ska lägga in det i något extra streckspel.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 11:17   #764
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tiden gav jag en chans igår, men gillar den inte.

Det blir för sent om man ska sitta och se alla loppen, så jag lär dra efter fjärde eller femte framöver. Tog för lång tid och lite för mycket skitsnack mellan loppen.

Publiksiffran hög gentemot fjolåret så det var ju positivt. Dock, undrar vad publiksiffran var när Åby Stora Pris avgjordes?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 11:56   #765
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Ovalen har i sig inget värde, km-tiden ska bytas mot tempo som angives i samtliga travmedier-ATG gillar ju att förenkla,varför försvåra?
Positioneringsenheterna kan göras betydligt mindre och smalare.
Oddsen flyttas längst ut i bildkant, inte några centimeter in.
Vid närbilder ska ALLTID halvbild visas på övriga fältet, annars aldrig inzoomning.

Förövrigt så har ingen av nymodigheterna tillfört mig något, speciellt inte beräknat till kostnaderna. Men förhoppningsvis finns det olika syn på mediet. Men betygen på kvällstidningarna oerhört lågt, fler som ger 1a än 5a på båda tidningarna, knappt godkänt totalbetyg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ExtremtRik (+5), enstahill (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td