Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-25, 12:53   #5
Emanresu

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Om jag värderar 6-7 som spelvärt så har väl det ingenting att göra med att ladbrokes ger 13? Mer än att jag skulle slänga in lite kulor hos ladbrokes. Man kan ju se det så, annars kan man ju se det som att de varje säsong kommit närmre och närmre SC.

12/13 1a i sin division, ut i conference quarterfinals
13/14 1a i sin division, ut i conference semifinals
14/15 1a i sin division, ut i conference finals

2 senaste åren har de åkt ut mot den kommande vinnaren, båda gånger haft ledning med 3-2 i matcher. Hawks beskrev efter deras vinst i våras att den "riktiga finalen" var mot ducks. Om man ska nämna lag som viker ned sig är det väl snarare San Jose, Montreal, St louis eller Washington som sällan tar med sig sitt spel in i SC.
Håller med men ändå inte. Precis som sirlarsson säger så viker dom gärna ner sig när det närmar sig dom absolut viktigaste matcherna (du säger det själv, 2 gånger har man tappat 3-2 i matcher). När ska man ha sitt absolut bästa spel? När man möter den som annars kommer vinna SC.

Jag är Anaheim-fan och försöker se så många matcher som möjligt och det syns ofta tydligt att när dom absolut svåraste och viktigaste matcherna kommer så är det något som slår om i huvudet och spelet sitter inte riktigt där det ska. Om Corey Perry och Ryan Getzlaf:

1. Inte går sönder under säsongen
2. Håller uppe det spel dom hade under grundsäsongen förra säsongen genom även SC-slutspelet i år

så kommer förmodligen Anaheim ha en mycket god chans att vinna. Dock 6-7 kan jag tycka när något i det lägsta laget. 10-11 skulle jag absolut kunna se värde i och 13 som finns på Ladbrokes är alldeles för högt!