Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-24, 12:35   #1
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Stanley cup-vinnare 15/16


Som alltid jättesvårt att förutse. Personligen tror jag inte på favoriten enligt spelbolagen, Chicago, dom känns lite svagare än förra året, och kommer våldtäktsanklagade Kane få spela? Har inte hängt med i turerna där.

De interessantste spelen jag har hittat är;
  • Tampa @ 11.0
  • Pittsburgh @ 15.0
  • Calgary @ 31.0
men jag vet inte om något egentligen är tillräckligt högt. Funderar på att avvakta och se om något topplag får en dålig säsongsstart och därmed ett högre odds.

Edit: Vad säger ni andra, är det lättare att hitta bra värde en bit in i säsongen?

Senast redigerad av Pipan den 2015-08-24 klockan 12:36.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 08:06   #2
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Njaa, jag skulle säga att de flesta lag som slåss om SC i slutet på säsongen nästan alltid gör en stabil grundserie. Visst att något lag kan göra en spurt, typ Calgary förra året, men de håller inte i längden. Angående dina tips så håller jag med om både Tampa och Pittsburgh, Calgary däremot...Oddset är för högt utan tvekan, men det finns tyvärr ingen chans att de vinner i år. Om något/några år, mycket möjligt men de är bara i början på sin resa. Annars har du ju Anaheim som redan gjort den resan och var oerhört nära att slå ut Chicago. Vet dock inte vad du får på dem men allt över 6-7 på dom är spelvärt enligt mig.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 08:21   #3
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Nu sitter du och gissar Vurpan, Anaheim är bra men 6-7 är alldeles för lågt, ger 13 gånger just nu på Ladbrokes. Laget viker dock alltid ner sig när det börjar hetta till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 09:56   #4
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om jag värderar 6-7 som spelvärt så har väl det ingenting att göra med att ladbrokes ger 13? Mer än att jag skulle slänga in lite kulor hos ladbrokes. Man kan ju se det så, annars kan man ju se det som att de varje säsong kommit närmre och närmre SC.

12/13 1a i sin division, ut i conference quarterfinals
13/14 1a i sin division, ut i conference semifinals
14/15 1a i sin division, ut i conference finals

2 senaste åren har de åkt ut mot den kommande vinnaren, båda gånger haft ledning med 3-2 i matcher. Hawks beskrev efter deras vinst i våras att den "riktiga finalen" var mot ducks. Om man ska nämna lag som viker ned sig är det väl snarare San Jose, Montreal, St louis eller Washington som sällan tar med sig sitt spel in i SC.

Senast redigerad av Vurpan den 2015-08-25 klockan 09:59.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 11:53   #5
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Om jag värderar 6-7 som spelvärt så har väl det ingenting att göra med att ladbrokes ger 13? Mer än att jag skulle slänga in lite kulor hos ladbrokes. Man kan ju se det så, annars kan man ju se det som att de varje säsong kommit närmre och närmre SC.

12/13 1a i sin division, ut i conference quarterfinals
13/14 1a i sin division, ut i conference semifinals
14/15 1a i sin division, ut i conference finals

2 senaste åren har de åkt ut mot den kommande vinnaren, båda gånger haft ledning med 3-2 i matcher. Hawks beskrev efter deras vinst i våras att den "riktiga finalen" var mot ducks. Om man ska nämna lag som viker ned sig är det väl snarare San Jose, Montreal, St louis eller Washington som sällan tar med sig sitt spel in i SC.
Håller med men ändå inte. Precis som sirlarsson säger så viker dom gärna ner sig när det närmar sig dom absolut viktigaste matcherna (du säger det själv, 2 gånger har man tappat 3-2 i matcher). När ska man ha sitt absolut bästa spel? När man möter den som annars kommer vinna SC.

Jag är Anaheim-fan och försöker se så många matcher som möjligt och det syns ofta tydligt att när dom absolut svåraste och viktigaste matcherna kommer så är det något som slår om i huvudet och spelet sitter inte riktigt där det ska. Om Corey Perry och Ryan Getzlaf:

1. Inte går sönder under säsongen
2. Håller uppe det spel dom hade under grundsäsongen förra säsongen genom även SC-slutspelet i år

så kommer förmodligen Anaheim ha en mycket god chans att vinna. Dock 6-7 kan jag tycka när något i det lägsta laget. 10-11 skulle jag absolut kunna se värde i och 13 som finns på Ladbrokes är alldeles för högt!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 11:57   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Om jag värderar 6-7 som spelvärt så har väl det ingenting att göra med att ladbrokes ger 13? Mer än att jag skulle slänga in lite kulor hos ladbrokes. Man kan ju se det så, annars kan man ju se det som att de varje säsong kommit närmre och närmre SC.

12/13 1a i sin division, ut i conference quarterfinals
13/14 1a i sin division, ut i conference semifinals
14/15 1a i sin division, ut i conference finals

2 senaste åren har de åkt ut mot den kommande vinnaren, båda gånger haft ledning med 3-2 i matcher. Hawks beskrev efter deras vinst i våras att den "riktiga finalen" var mot ducks. Om man ska nämna lag som viker ned sig är det väl snarare San Jose, Montreal, St louis eller Washington som sällan tar med sig sitt spel in i SC.
Jo en hel del. Till exempel om du verkligen är så vass på att värdera som du gör gällande.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 12:58   #7
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Håller med men ändå inte. Precis som sirlarsson säger så viker dom gärna ner sig när det närmar sig dom absolut viktigaste matcherna (du säger det själv, 2 gånger har man tappat 3-2 i matcher). När ska man ha sitt absolut bästa spel? När man möter den som annars kommer vinna SC.

Jag är Anaheim-fan och försöker se så många matcher som möjligt och det syns ofta tydligt att när dom absolut svåraste och viktigaste matcherna kommer så är det något som slår om i huvudet och spelet sitter inte riktigt där det ska. Om Corey Perry och Ryan Getzlaf:

1. Inte går sönder under säsongen
2. Håller uppe det spel dom hade under grundsäsongen förra säsongen genom även SC-slutspelet i år

så kommer förmodligen Anaheim ha en mycket god chans att vinna. Dock 6-7 kan jag tycka när något i det lägsta laget. 10-11 skulle jag absolut kunna se värde i och 13 som finns på Ladbrokes är alldeles för högt!
Mycket möjligt att de tappade sitt spel i sista matchen mot chicago, men det beror nog mer på det unga försvaret/målvakter än Getzlaf/perry. I min värld så kallas man inte choketeam om man får stryk mot de kommande vinnarna i en matchserie av 7. Ett choketeam är ett lag som år efter år efter år briljerar i grundserien men helt tappar det i slutspelet, alternativt ett superlag "på pappret" som inte lever upp till sina förväntningar. Anaheim platsar inte i något av dem. Men vi kanske helt enkelt har olika definitioner!

Angående Wagners kommentar:

Skillnaden mellan mina värderingar och spelbolagens är att de ger alla en procentuell chans att vinna SC. I verkligheten(min verklighet) så finns det enbart ett fåtal lag som kommer vinna SC. Till kommande säsong är det;

Anaheim 20%
Chicago 18%
LA 18%
Tampa bay 15%
Pittsburgh 10%
New York Rangers 10%
St Louis 9%

Det finns en hel drös andra lag som säkerligen kommer göra jättebra säsonger (Dallas, Calgary, Montreal, Pittsburgh) men de är inte redo än av olika anledningar och därför är de inte med i min ekvation. Att då få 6 i odds på Anaheim(16.66666%) är spelvärt enligt MIG
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:16   #8
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Mycket möjligt att de tappade sitt spel i sista matchen mot chicago, men det beror nog mer på det unga försvaret/målvakter än Getzlaf/perry. I min värld så kallas man inte choketeam om man får stryk mot de kommande vinnarna i en matchserie av 7. Ett choketeam är ett lag som år efter år efter år briljerar i grundserien men helt tappar det i slutspelet, alternativt ett superlag "på pappret" som inte lever upp till sina förväntningar. Anaheim platsar inte i något av dem. Men vi kanske helt enkelt har olika definitioner!
Jag använde aldrig ordet choketeam och sa aldrig att det berodde på Getzlaf/Perry.. Jag bara satte upp vad som var viktigast för att de ska ha chansen. Att få sin säsong avbruten av skada är aldrig något positivt för en spelare och kan påverka även under slutspel. Sedan sa jag även vad som var min åsikt kring hur dom klarar viktigaste matcherna och jag önskar inget annat än att dom ska vinna SC, men det är något som saknas.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:16   #9
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Anaheim har inga 20% att vinna Stanley Cup, klart närmare 10%. Synd att oddsen är så höga på bolagen annars hade du gärna fått spela hos mig till 6-7 gånger, hade kunnat riskera mycket där.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:30   #10
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Jag använde aldrig ordet choketeam och sa aldrig att det berodde på Getzlaf/Perry.. Jag bara satte upp vad som var viktigast för att de ska ha chansen. Att få sin säsong avbruten av skada är aldrig något positivt för en spelare och kan påverka även under slutspel. Sedan sa jag även vad som var min åsikt kring hur dom klarar viktigaste matcherna och jag önskar inget annat än att dom ska vinna SC, men det är något som saknas.
Okej då missuppfattade jag dig. Håller med om att Getzlaf/perry i princip måste vara helt skadefria för att de ska ha en chans. Samtidigt som en av alla unga backar(typ Lindholm) måste fortsätta utvecklas för att bli den backgeneral de saknat sedan Niedermayer/Pronger.

Angående:

Anaheim har inga 20% att vinna Stanley Cup, klart närmare 10%. Synd att oddsen är så höga på bolagen annars hade du gärna fått spela hos mig till 6-7 gånger, hade kunnat riskera mycket där.

Då är DIN värdering alltså klart närmare 10%. Min är 20%. Summa summarum: Vi värderar olika
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:49   #11
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Fast det finns inte ett enda spelbolag i hela världen som värderar Anaheim till 6-7 gånger så jag kan vänligen men bestämt säga att du har fel.

Objektivitet är a och o när man analyserar och värderar spel.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:54   #12
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Fast det finns inte ett enda spelbolag i hela världen som värderar Anaheim till 6-7 gånger så jag kan vänligen men bestämt säga att du har fel.

Objektivitet är a och o när man analyserar och värderar spel.
Precis, värderar spel. Vilket betyder att man värderar de odds som oddssättarna sätter för att se om de stämmer överens med ens egna tankar. Men du kanske bettar på något annat sätt?
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:58   #13
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

På en sådan här marknad och precis hela världen är överens om att Anaheim har lägre chans än man själv så bör man kanske tänka en gång extra. Lite väl naivt att tro något annat, men blandar man in hjärtat när man spelar så blir det ofta väldigt fel.

Jag älskar Liverpool men inte har dom 15% chans att vinna Premier League för det.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 14:11   #14
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
På en sådan här marknad och precis hela världen är överens om att Anaheim har lägre chans än man själv så bör man kanske tänka en gång extra. Lite väl naivt att tro något annat, men blandar man in hjärtat när man spelar så blir det ofta väldigt fel.

Jag älskar Liverpool men inte har dom 15% chans att vinna Premier League för det.
Haha om man har den inställningen så kan man ju aldrig lägga ett enda bet. Då är det ju redan bestämt hur utfallet blir och det finns ingen chans att vinna mot bolagen för dom har ju aldrig fel. Hur fan ska man annars kunna vinna om det inte är genom att ana/tro/veta/gissa att X har större chans än vad Ladbrokes/betsson/bet365/public tror?
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 14:16   #15
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Om precis varenda bolag har klart högre odds än vad man själv tror på en marknad där informationen är total och tillgänglig så bör man kanske tänka om.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td