Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu
Håller med men ändå inte. Precis som sirlarsson säger så viker dom gärna ner sig när det närmar sig dom absolut viktigaste matcherna (du säger det själv, 2 gånger har man tappat 3-2 i matcher). När ska man ha sitt absolut bästa spel? När man möter den som annars kommer vinna SC.
Jag är Anaheim-fan och försöker se så många matcher som möjligt och det syns ofta tydligt att när dom absolut svåraste och viktigaste matcherna kommer så är det något som slår om i huvudet och spelet sitter inte riktigt där det ska. Om Corey Perry och Ryan Getzlaf:
1. Inte går sönder under säsongen
2. Håller uppe det spel dom hade under grundsäsongen förra säsongen genom även SC-slutspelet i år
så kommer förmodligen Anaheim ha en mycket god chans att vinna. Dock 6-7 kan jag tycka när något i det lägsta laget. 10-11 skulle jag absolut kunna se värde i och 13 som finns på Ladbrokes är alldeles för högt!
|
Mycket möjligt att de tappade sitt spel i sista matchen mot chicago, men det beror nog mer på det unga försvaret/målvakter än Getzlaf/perry. I min värld så kallas man inte choketeam om man får stryk mot de kommande vinnarna i en matchserie av 7. Ett choketeam är ett lag som år efter år efter år briljerar i grundserien men helt tappar det i slutspelet, alternativt ett superlag "på pappret" som inte lever upp till sina förväntningar. Anaheim platsar inte i något av dem. Men vi kanske helt enkelt har olika definitioner!
Angående Wagners kommentar:
Skillnaden mellan mina värderingar och spelbolagens är att de ger alla en procentuell chans att vinna SC. I verkligheten(min verklighet) så finns det enbart ett fåtal lag som kommer vinna SC. Till kommande säsong är det;
Anaheim 20%
Chicago 18%
LA 18%
Tampa bay 15%
Pittsburgh 10%
New York Rangers 10%
St Louis 9%
Det finns en hel drös andra lag som säkerligen kommer göra jättebra säsonger (Dallas, Calgary, Montreal, Pittsburgh) men de är inte redo än av olika anledningar och därför är de inte med i min ekvation. Att då få 6 i odds på Anaheim(16.66666%) är
spelvärt enligt
MIG