Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-08, 21:00   #71
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Öhh vad snackar du om?? Du måste tolka Oskars kommentarer här och alla de lopp han kör som fan tolkar bibeln som kommer fram till något sånt här.
Det enda jag förhåller mig till är det som skrevs inledningsvis:

"Jag lägger upp taktik efter följande i den nämnda ordningen:
1, Hur hästen känns
2, egna tankar ( här spelar odds iofs in)
3, ägarens önskemål
4, tipsnissar"

Jag lägger inga tolkningar i det. Det verkar vara helt solklart. Inga tvetydigheter alls.

Men jag skulle kunna tänka mig att det finns kuskar som skulle kunna ha en annan taktikplan.

A) motstånd - ja, jag är helt säker på att man kan anpassa sin styrning efter vilka andra som kör i loppet
B) position - ja, jag är helt säker på att toppkuskarna gör noggranna övervägningar om vilken position man ska söka vid start, efter start, efter en snabb resp långsam öppning. Ingen slump att ÖK nästan alltid hittar andra par utvändigt...
C) handlingsalternativ för att ändra konkurrenssituation till min fördel
D) osv

Men vem är jag att berätta för OS hur han ska köra. Jag har inte kört ett enda travlopp i hela mitt liv. Jag är bara tacksam för kuskar som är tydliga med hur de tänker köra. Och vad man kan förvänta sig av dem i loppen. Håkan Eriksson. Tomas Pettersson. Claes Sjöström. Fredrik Persson. Joakim Lövgren. M fl.

Tacksam att det finns kuskar som man kan luta sig emot. EA. BG. ÖK (om det är stora pengar att köra om). Såna som kan vinna med hästar som inte ens känna bra för dagen. Det underlättar för mig som spelare, mycket lättare att ta ut spikarna då.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat