Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-14, 00:36   #49
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Svedbergs Kalashnikov satt som en smäck i torsdags, till över 11 ggr pengarna.. Synd att inte Still Going Strong (nästan 30 vändor) fick vinna i sista, då hade det blivit en riktigt bra torsdagkväll.

Nu är det favoritparadsdags på Valla i morgon och inte lika lätt att hitta stänkare. Jag tänkte skicka med lite funderingar som jag har, så här, kvällen före. Sen om det hjälper eller stjälper, det har jag ingen aning om.

Vi börjar i V75:2. Favorit är 12 Salong, streckad på 20% av bongarna. När han startade på Skellefteå den 3/10 från spår 9 så stod han i nästan 10 ggr pengarna. Favorit då var Titan Lavec, 1.81 på vinnarspelet. Tvåa i samma lopp var Thaiger Exclusive, nu 3%-are. Salongen är knappast gynnad av att det som nu är "enbart" 2140 meter.

Sen fortsätter vi med V75:4. När 13 Grace From Above vann den 2 oktober så knäckte hon Felicia V.E från dödens sista halvvarvet. Sista varvet gick efter 1.11 och jag har sista 800 efter 1.09. Starka papper från en 3%-are. Plockade lätt 2-3 längder på Felicia V.E senast och behöver kanske sitta nåt hack längre fram den här gången för att kunna bli riktigt segerfarlig. Men som 3%-are, absolut.

Nuncio är solklar favorit i V75:5. Annat var det den 5/8, då var Daley Lovin faktiskt mer spelad än favoriten. Bara 6 hästar den gången. Och Nuncios slutvarv senast var en sekund långsammare än vid det tillfället. Nu kanske Tarzan trycker av från start och sitter i spets efter 300 meter, men om det inte är fallet. Ja, det skiljde inte så mycket mellan dem i det loppet.

2 Takethem i V75:1 var lite småimponerande när han plockade ner Scellino Luis senast. Men det var verkligen inget som skiljde mot Napoleon C.D i mål. Kommer han verkligen att kunna ta ner Globalen från dödens här?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat