Ämne: V75 Romme 2/1
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-01, 13:46   #13
hugotheboss

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Märks tydligt i denna tråden att det är jul/nyårs vecka. Imorgon är det dags för årets första V75:a av totalt 73 stycken som ska avverkas under året! Det är monsterjackpot med jackpotpengar från 2 omgångar och aldrig har jag sett mindre aktivitet i V75 tråden... Men som sagt är det förståeligt med tanke på vilken vecka det är.

Omgången ser väldigt blek ut sportsligt och hade det inte varit för jackpotten så hade det varit den mest färglösa omgången på länge. Men med så här fina extrapengar i potten så måste man ju ändå tycka att det är riktigt intressant!

Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning. Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.

Mitt stora drag och spik i omgången är Dragon Powerfly! Från början tänkte jag att det är spets och slut. Jag läste att Linderoth skulle ladda rejält för ledningen och jag trodde han skulle ta sig förbi dom andra 2 favoriterna utan problem. Nu hörde jag dock att Moons Madeira skulle skulle laddas och köras i spets vilket kan häxa till det för min spik. Så nu är det väl risk att han hamnar i dödens på Madeira som jag tror tar sig förbi 1:an.. Och eftersom jag tror att Dragon tar sig förbi 3:an från start så bör det bli dödens om inte Jorma styr på direkt och tar dödens ist och isf hamnar Dragon i andra ytter. Oavsett tror jag att Dragon krossar samtliga i detta loppet. Skulle Madeira galoppera eller om Kaj skulle få för sig att släppa ledningen trots sina uttalanden så kan Dragon komma till ledningen och då är loppet redan över som jag ser det!
Per håller hästen riktigt högt och det känns som han är under kraftig utveckling och kommer bara bli bättre och bättre.
Näst senast vid vinsten såg han ju fantastisk fin ut även om det var ett blufflopp, och så fin och pampig som han såg ut senast på uppesittarkvällen var ju en fröjd att se. Man kan tycka att han borde vunnit där för att få överbetyg men han fick ändå gå på först i tredjespår och rundade dom ganska enkelt och tog ner alla väldigt lätt men fick se sig målfotoslagen av Västerbo Exklusive som nu är en av favoriterna i V75-1 som är klass 1! Och då ska man ändå veta att han drog fram Västerbo Exklusive.
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.

Blev en lång utläggning om en enda häst. Men jag vill både övertyga mig själv och er andra om att detta är ett bra speldrag Att han ger 2,1 fast platsodds på Bet365 och Unibet är bara att se som en skänk från ovan!

Mitt andra drag i omgången är Diggers Elias som är riktigt intressant till under 6% i nuläget! En riktigt bra häst som gillar distansen och som går bäst bakifrån. Blir det tempo på loppet tror jag han har goda möjligheter att segra. Dock verkar han lite sämre med skor men ändå spelvärd i detta loppet!

Shelly Ann frazer är en annan som jag gillar skarpt men återigen riktigt oflyt i spårlottningen och kommer troligen hamna för långt bak för att nå hela vägen fram, men med tempo på loppet kan det gå, för hon är bra!

Kommer spika Dragon Powerfly på alla system och på något får man väl spika Mjölner Komet oxå medan man får försöka fälla honom och nöja sig med att honom som utgångshäst på något annat system.

Lycka till imorgon och god fortsättning!
Dragon Powerfly lär du nog inte bli ensam om. Däremot undrar jag lite över Digger Elias, går bäst bakifrån? 13 starter från bakspår noll vinster och med skor ännu sämre. Jag undrar alltså efter källan till den infon...