Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-18, 14:48   #3986
Emanresu

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Tror på målsnålt i HV-SAIK, borde bli en reaktion från HV:s sida efter första matchen. Måste sätta defensiven främst.
Djurgården-Frölunda känns öppet, DIF väldigt bra hemma såklart och måste nog vinna den här matchen. Risk att energin börjar rinna ut annars efter många matcher på få dagar.
Södertälje skulle med en seger skapa ett rejält glapp ner till Västervik, men har noll kunskap om lagen och inga tankar om streck. Min känsla är att Södertälje är starkast av lagen för tillfället.
Jag var på plats och såg Frölunda - DIF senast och spelmässigt så såg Djurgården väldigt starka ut så länge man höll sig från egen zon och så har det varit genom hela säsongen. Jag tror ändå att man fick med sig en ganska bra känsla från matchen efter att stundtals ha spelat ut FHC totalt även om såklart förlusten känns tung.

Väg inte in mina tankar alldeles för mycket dock då mitt hjärta är gult,rött och blått, men jag tror att vi får se en riktigt jämn historia där målvakterna kommer bli oerhört viktiga åt båda håll. Än så länge dåligt med information om vilka som startar men får jag gissa så ser vi Tellqvist ställas mot Johansson även idag.

Sallinen förmodat tillbaka för DIF hela matchen efter att ha kommit in och spelat i 3e senast.

Tror på en hyfsat målrik tillställning men ändock jämn, skulle jag tippa ett resultat så är det någonstans 2-3,3-3,3-2 kanske (tråkiga tecken jag vet...)

Edit: Bör tilläggas att DIF och FHC har mötts 4 gånger under ordinarie säsong i år. Endast hemmasegrar, och 9-9 i målskillnad.

Senast redigerad av Emanresu den 2016-03-18 klockan 14:49.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat