Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-23, 11:54   #50
lokatten

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Du har inte riktigt förstått min poäng. Det är INTE Calle Laday som i sig har överkapacitet och springer runt dom i kringlor! En Calle Laday på V75 i normal V75-konkurrens (läs omgång nedanför Dalarna) är högst ordinär.

Nu kommer PROFFSTRÄNAT från den Kungliga huvudbanan (tränarna där ÄR minst fem klasser bättre!) till byket på byn och får dessutom springspår i volt! Vinner på ren grundträning och läge plus att hästen har toppform!

DET gör skillnaden!

Angående "proffstränat från huvudstaden" så tog jag nedanstående från travpunkten. Lutzy är en mycket duktig och vederhäftig spelare.

"Jag tror på min häst"
Postat av: Lutzy 2016-04-23 10:45:52

Hur många gånger har vi inte hört "smilfinken" Reijo L säga det inför V75. Årets statistik 47 starter på V75 antal vinster =0
Jag anser att han har detta mer som en affärsidé, att nästan alltid höja sina hästar till skyarna. Idag startar Calle Laday som favorit här spikas fine 3.Mellby Dealer emot. Sedan är jag inte helt konsekvent i mitt resonemang eftersom jag nog plockar med Top Of The World på några stycken i första då hästen har presterat bra med täta starter tidigare.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat