Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-29, 11:30   #1
Espo

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Traditionellt system vs reducerat?

Har länge funderat på att börja köra reducerade V75-system istället för traditionella system, men inte kommit till skott. Läste på Aftonbladet att Chrille sa att Sveriges 100 mest vinstrika travspelare alla spelar reducerat. Lär vara en smula överdrivet, men ligger säkert något i det han säger. Frågan är då om reducerat under mina förutsättningar skulle vara en no brainer om man tittar på EV. Jag ska ger er mina förutsättningar för att sedan förhoppningsvis få lite tips av er som använt båda spelsätten.

Spelar i stort sett bara V75. Spelar strikt med money managment som sitter i sen pokertiden. Ca 500kr vanlig Lördagsomgång (ofta lägre summor på extra V75, då jag inte hinner läsa in dessa), upp till 1000kr vid jackpott och runt 1000kr vid dubbeljackpott. Tidsåtgången på en V75 omgång ligger allt från 4-20timmar skulle jag uppskatta, beroende på vilken tid jag lägger i arkivet. Spelat enligt ovan nu i 4år omsatt 150 000kr dragit in 270 000kr, så dryga 100k plus vilket jag anser vara ok med tanke på att jag aldrig träffat rätt under dessa åren. Gäller ju att få alla bitar på plats i en omgång för att få storvinsten på V7 och det har jag inte lyckats med än.

Frågan är då med mina förutsättningar om jag hade kunnat förvänta mig ett bättre resultat med reducerade system. Om det blir bättre förutsättningar att träffa rätt helt enkelt.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat