Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-29, 10:30   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Traditionellt system vs reducerat?


Har länge funderat på att börja köra reducerade V75-system istället för traditionella system, men inte kommit till skott. Läste på Aftonbladet att Chrille sa att Sveriges 100 mest vinstrika travspelare alla spelar reducerat. Lär vara en smula överdrivet, men ligger säkert något i det han säger. Frågan är då om reducerat under mina förutsättningar skulle vara en no brainer om man tittar på EV. Jag ska ger er mina förutsättningar för att sedan förhoppningsvis få lite tips av er som använt båda spelsätten.

Spelar i stort sett bara V75. Spelar strikt med money managment som sitter i sen pokertiden. Ca 500kr vanlig Lördagsomgång (ofta lägre summor på extra V75, då jag inte hinner läsa in dessa), upp till 1000kr vid jackpott och runt 1000kr vid dubbeljackpott. Tidsåtgången på en V75 omgång ligger allt från 4-20timmar skulle jag uppskatta, beroende på vilken tid jag lägger i arkivet. Spelat enligt ovan nu i 4år omsatt 150 000kr dragit in 270 000kr, så dryga 100k plus vilket jag anser vara ok med tanke på att jag aldrig träffat rätt under dessa åren. Gäller ju att få alla bitar på plats i en omgång för att få storvinsten på V7 och det har jag inte lyckats med än.

Frågan är då med mina förutsättningar om jag hade kunnat förvänta mig ett bättre resultat med reducerade system. Om det blir bättre förutsättningar att träffa rätt helt enkelt.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 11:04   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Frågan är då med mina förutsättningar om jag hade kunnat förvänta mig ett bättre resultat med reducerade system. Om det blir bättre förutsättningar att träffa rätt helt enkelt.
Reducerade system ger dig fördelen att kunna välja lite mer vilka kombinationer av vinnare du vill ha. Det är allt. Den enda lilla fördelen gör allt som ofta en avgörande skillnad. Genom att plocka bort rader du inte vill ha, och ersätta dem med rader du vill spela så får ditt system en bättre tyngd där du vill vara utdelningsmässigt med systemet.

Du har varit lyckosam i ditt V75-spelande, och att rätt upp och ned påstå att du skulle lyckats bättre om du reducerat vill jag inte göra. Men varför skulle du lyckats sämre?

Att reducera kan sedan göras på en rad olika sätt, och det är väl mest fantasin som sätter gränserna för hur ett system kan komponeras.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 11:22   #3
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Med 100% garanti


Med 100% garanti är din vinst större om du spelar reducerat däremot
är det inte säkert att du vinner mer.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 11:35   #4
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Den korta versionen är att ett reduceringsprogram ger dig möjligheten att optimera dina spel. Det är dock inte samma sak som att alla människor skulle gynnas av programmen. Det går därför inte att svara på hur detta skulle påverka dina spel. Men skulle jag vara någorlunda seriöst i mitt spelande och har viljan att utvecklas är det ändå vägen att gå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), ExtremtRik (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 15:08   #5
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Om jag tar ett första stege för att gå över till reducerat. Vad rekommenderar ni för reduceringsprogram? Vad är kostnaden för att använda programmen?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 15:53   #6
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

L
Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Om jag tar ett första stege för att gå över till reducerat. Vad rekommenderar
ni för reduceringsprogram? Vad är kostnaden för att använda programmen?
Jag kör under protest web-joker får att jag inte fått tummen ur för att
köpa något PC-baserat. 79:- kostar det i månaden = ingenting i förhållande
till vad de flest spelar bort på en förmiddag på trav. Kostnaden i sig sparas
lätt in på ditt första inlämnade system.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-29 klockan 17:35.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 17:22   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Om jag tar ett första stege för att gå över till reducerat. Vad rekommenderar ni för reduceringsprogram? Vad är kostnaden för att använda programmen?
HPT gillar jag. Inte världens roligaste användargränssnitt, men det kan enormt mycket. 299kr/år. Finns visst numera i någon onlineversion också.

Nöjer man sig med vanlig ABC-reducering till V75 så finns väl Copema också med en symbolisk hundring i kostnad eller något sådant.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 17:37   #8
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 73
Sharp$: 1789
Standard

Slår också ett slag för HPT. Kom bara ihåg att inte reducera för hårt och ställa omöjliga krav. Merparten av systemkomponerandet bör bestå av att läsa på om loppen.
Fefaifb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 17:50   #9
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Duellen


Duellen mellan ett typiskt Sharpssystem och det reducerade d:o.

Direkt från strecklistan x2.

V64 FÄRJESTAD, MÅNDAG 30 MAJ
AVD HÄSTAR
V64-1 4, 5, 6, 8, 9
V64-2 1. 6, 8, 9, 11
V64-3 7 FERRY BOKO
V64-4 14 LILLE JIM
V64-5 4 EAST HERKULES
V64-6 2, 3, 4, 6, 8, 9, 13
175 rader x 1,00 kr x 1

system = 175,00 kr

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 18:36   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hur ska någon veta om det går bättre eller inte ?
Reducerat ger dig fördelen att inte betala lika mycket för varje häst.
Det är självklart större chans att 3 hästar som är betrodda vinner än 3 som få tror på.
Därför vill du inte betala lika mycket för dem alla.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 20:40   #11
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Duellen mellan ett typiskt Sharpssystem och det reducerade d:o.

Direkt från strecklistan x2.

V64 FÄRJESTAD, MÅNDAG 30 MAJ
AVD HÄSTAR
V64-1 4, 5, 6, 8, 9
V64-2 1. 6, 8, 9, 11
V64-3 7 FERRY BOKO
V64-4 14 LILLE JIM
V64-5 4 EAST HERKULES
V64-6 2, 3, 4, 6, 8, 9, 13
175 rader x 1,00 kr x 1

system = 175,00 kr

Mvh Uffe
Fin utdelning om man försökt fälla favoriterna som du spikade.
gysen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 20:49   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hur ska någon veta om det går bättre eller inte ?
Reducerat ger dig fördelen att inte betala lika mycket för varje häst.
Det är självklart större chans att 3 hästar som är betrodda vinner än 3 som få tror på.
Därför vill du inte betala lika mycket för dem alla.
Om du reducerar 75 % är det du ska göra när du reducerar att du inte ska försämra chansen lika mycket som själva reduceringen. Om du reducerar på fel sätt kanske du gör det. Det viktigaste är alltså att veta hur man ska reducera rätt så att du förbättrar ditt värde på pengarna du satsar.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 09:08   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

>> OP
1000 och även 2000 rader som du talar om är väl möjligt att lägga upp på ett vettigt sätt även utan program, som gammal pokerspelare antar jag att du känner till det vitala begreppet.

Då jag vet att du egentligen vet (pokerspelare) förundras jag över frågan, kanske i brist på definitionen av "träffa rätt"


Allmänt:
De gubbar Chrille talar om besitter information, kunskap och lägger mkt jobb så självklart vill de spela rätt stort, då håller det inte att kladda hejdlöst på en jättebabianlapp utan klar strategi. Säger sig självt!?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 13:43   #14
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Känns som om det är rundgång i denna typ av trådar. Gissar också att en del är till för att promota program - hur många ggr i världshistorien har någon här rekommenderat HPT ? ��

Att själv välja ut vilka rader man vill lämna in bland de som bildats av utvalda hästar är i längden bättre än att lämna in alla rader som skapas av utvalda hästar.

Nyckeln är att veta vilka rader man vill behålla och med några enkla regler blir reducerade system bättre än matematiska system för alla spelare.


Mata in ditt matematiska system, sen är mitt nybörjartips på villkor (här V75):
1. Välj ut rader där (uppskattad) utdelning på 5rätt > Jackpotgränsen
2. Välj bort rader där utdelningen på 7r > 10 miljoner

Att lämna in rader där 5,6r-potten fryser inne är oftast dåligt även om psyket mår bra av småvinster, likaså att lämna in rader som är väldigt osannolika och dessutom riskerar ge för lite utdelning mot svårighetsgrad.

Lämna in så sent som möjligt så att uppskattningarna av utdelning blir ok.

Blir systemet för billigt? Lägg nu till hästar du av kostnadsskäl valt bort.

Metoden kan med fördel utökas med ett mer avgränsat krav på utdelning på 7rätt och ev utgångar, men börja här så är jag säker på att reducerade system är bättre än matematiska system.

Tips nr 2: ta fram tipex och måla över nyckeltalet reduceringsgrad på datorskärmen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+111)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 13:53   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Känns som om det är rundgång i denna typ av trådar. Gissar också att en del är till för att promota program - hur många ggr i världshistorien har någon här rekommenderat HPT ? ��

Att själv välja ut vilka rader man vill lämna in bland de som bildats av utvalda hästar är i längden bättre än att lämna in alla rader som skapas av utvalda hästar.

Nyckeln är att veta vilka rader man vill behålla och med några enkla regler blir reducerade system bättre än matematiska system för alla spelare.


Mata in ditt matematiska system, sen är mitt nybörjartips på villkor (här V75):
1. Välj ut rader där (uppskattad) utdelning på 5rätt > Jackpotgränsen
2. Välj bort rader där utdelningen på 7r > 10 miljoner

Att lämna in rader där 5,6r-potten fryser inne är oftast dåligt även om psyket mår bra av småvinster, likaså att lämna in rader som är väldigt osannolika och dessutom riskerar ge för lite utdelning mot svårighetsgrad.

Lämna in så sent som möjligt så att uppskattningarna av utdelning blir ok.

Blir systemet för billigt? Lägg nu till hästar du av kostnadsskäl valt bort.

Metoden kan med fördel utökas med ett mer avgränsat krav på utdelning på 7rätt och ev utgångar, men börja här så är jag säker på att reducerade system är bättre än matematiska system.

Tips nr 2: ta fram tipex och måla över nyckeltalet reduceringsgrad på datorskärmen.
Utmärkt inlägg.

Jag kan förtydliga varför Tips 2 är så fantastiskt bra!

När man har sorterat fram rader som enligt vad man själv tycker har högre utdelningspotential än spelarkollektivets uppfattning spelar reduceringsgraden absolut noll roll.

Varför? Jo, för nu sitter man med en samling 50-öresvad som man går plus på i det långa loppet. Givetvis under förutsättning att ens egna subjektiva bedömning är bättre än kollektivets i just den här omgången. Lyckas man med detta över tid blir man en vinnare.

HUR man gör är dock en helt annan vetenskap. Ett grundtips är att spika de hästar man tycker är särskilt undervärderade eller åtminstone använda dem som tuffa utgångshästar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Solo (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td