Citat:
Ursprungligen postat av oggeb
Det håller jag med om. Men det var inte så du argumenterade. Du argumenterade för att eftersom det infriades en statistik omöjlighet förra veckan så kan man spika på samma omöjlighet denna vecka.
|
Nja...jag argumenterar snarare för att man (exempelvis som Micke Nybrink) tror väldigt mycket på att det osannolika ska inträffa (exempelvis 8 Mellby Apollo) - så är det bättre att köra (spika 2 Takethem) än att begränsa sig mentalt med att "det har aldrig hänt förut så då kan det nog inte hända nu heller". Naturligtvis med glimten i ögat, står man inför valet att, säg spika Erik Adielsson eller Björn Goop med bra häst från bra spår bakom bilen, alternativt Kenneth Haugstad eller Fredrik B Larsson från 12e spår - ja, då är väl valet givet...
Och som sagt, 2 Takethem har ingen aning om att Mellby Apollo gjorde "det omöjliga", bara för några dagar sedan....
End of OT för min del, jag återkommer under förmiddagen med ett par (osannolika) stänkare, även om jag solidariskt med Robert Bergh och Jocke Lövfren tänker avstå spel på Åby tills de löst ut stolpskottet till veterinär.
Lycka till, Oggeb!