V75:1
Svårt att bena ut det här loppet. De flesta verkar tro att 1 Mellby Apollo ska sitta i ledningen och att den av 3 Tripolini V och 4 Al´s Winnermede som får bästa löpningen ska vinna loppet. Men om ingen är intresserad av dödens? Kan Apollo rinna undan då? Jävligt tråkigt loppscenario....Stimmas om 7 Clara R.C. Ett sto? Med en genuin amatör i sulkyn? Från det där läget? Nä, det tror jag inte på. Då tror jag faktiskt mer på 8 Palindrom, även om det inte ser ut som att den kommer tillbaka som den kanon han var för ett par år sedan. Vilket även gäller 6 Julio De Luxe, som iofsig visade lite bättre takter senast.
Nån som har ett bättre badkarsscenario?
V75:2
6 Hästar spelade under 10 ggr pengarna - garderingslopp?
V75:3
Bland den svagaste Gulddivision jag sett på flera år. Utbrända föredettingar som borde gått till slakt för länge sen. Svårt att bena ut hur det blir kört. 7 Royal Fighter måste köras offensivt - får överta? Skulle vilja gå långt ner i ranken, men det verkar alla göra. Svårt!
V75:4 - 6 Sapajou
Elias Strandberg leder volten, Erik Adielsson på springspår. Nån som tvekar att ett kylskåp sitter i spets? Spika eller lås med favoriten? Eller kan Marcus Hultman överraska? Eller kan Haugstad spräcka årets V75-nolla med bästa hästen?
V75:5 - 3 Lea Chip
Kort distans, 1609 meter, Örebro - hitta spetshästen och det är klart. Att Örjan kör är ingen nackdel. 14%! Provar förmodligen en tvilling mot 5 Assumetoberich som kanske hittar ledarrygen....
V75:6
Ulf Ohlsson som megalampa på V75, utan spetsläge? Nä tack säger jag.
V75:7
Åh, herregud....vilket sopgäng. Provar att ranka 4 Global Respons först. Klarar starten, har lyft sig i två barfotastarter och är kuskförstärkt modell gigantisk. Kanske körs för vinst för en gångs skull?
|