När jag studerat loppet lite närmare så fick jag för mig att det skulle bli en enkel match. Tänkte t o m att här kunde man spika. Den tilltänkta spiken var 6 Bacan Degato med Veijo och springspår. Så läste jag i Guiden vad Veijo sagt. Först berättar han att han är nöjd med förutsättningarna och att han varit nöjd med hästen i alla tre starterna i hans träning (tidigare hos Johan Untersteiner). Men tillägger: "Hur det blir med jänkarvagn vet jag inte riktigt. Troligen kör jag med den även i volt. I övrigt inga ändringar." Alla brukar väl byta till vanlig sulky när det är volt?
Funderar över 1, 4-årige Västerbo Hard Cash med Goop, gick den finfina tiden 14,1 2660 volt senast, 1 okt. Var tvåa. Frågan är om det blev för jobbigt för honom? Om han orkar vara lika bra nu?
11 Wellino Avenue, radarparet Magnus J/Berne G

Han har vunnit fyra 20 000 kronorslopp på raken. Säkert bra för självförtroendet. Dessutom är han 5 år, de ovannämnda är 4-åringar. Var borta hela förra året pga gaffelbandskada. Mkt bra av Berne att ge honom den tiden, tycker alla startar igång gaffelbandshästar för tidigt nu, 9 månader är för kort och dessutom håller dom på och tränar dom under tiden!
10 Celebrus Nova, Marcus Waldmüller/Lugauer. Galopp med Lugauer senast, men vann V75 näst senast med Waldmüller. Och, ja, för sjutton han var ju etta i två 50 000 kronorslopp före det! Men det var ma. 0 VL.
Om man vågade tro på Torbjörn med 7 Mellby Drake, Robert Berghs häst. Men Tobbe är så ojämn.