Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-13, 22:37   #61
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Hyperintressant omgång är kanske ett inte allt för urvattnat begrepp som passar klockrent på veckans V75. Tre gånger mer i sjurättspotten och långt ifrån några (för mig) självklara singelstreck talar starkt för hög utdelning!

AVD 1)
Spelarkollektivet fördelar merparten av strecken på 1 Västerbo Hard Cash, 6 Bacan Degato och 11 Wellino Avenue vilka samtliga bör få plats på en garderad kupong, men är det bara jag som inte kan förstå varför 10 Celebrus Nova är så lite streckad? Tre raka innan galoppen i klass-2 finalen senast och trots att han går upp en klass tror jag på mycket större chans än de 3% han är streckad till. Detsamma kan sägas om 5 Conrads Definitif och kanske även 8 Shellby Glide som dock är lite mer påpassad än så länge. Bred pensel då loppet känns bra mycket jämnare än vad strecken antyder!

AVD 2)
Ohyggligt svårt att ranka den andra avdelningen där jag dock tycker mig ha hittat ett bra drag i 2 Hades Håleryd som än så länge är streckad strax under 10%, HH har gjort 5 starter i regi PU och tagit 3 segrar och har nu 2 raka efter uppehåll på 1640 och 2640 varpå 2140 bör passa minst lika bra. Linda Sedström är knappast den vassaste lärlingen men inte ofta hon får köra så här bra hästar och då hon redan sitter i andraspår så är det väl ingen utopi att hon landra andra eller tredje ytter och därifrån så blir inte jag ett dugg förvånad ifall HH sticker nosen först! Bakom är det många om budet vill dock nämna två till outsiders i 5 Hank Von Håleryd som nu med ett lopp i kroppen kanske är segermogen och 7 Oki Doki Face som vunnit 3 av 4 på Åby och ska gå bfro nu.

AVD 3)
En av spelarkollektivets tre stöttepelare finnes här i tredje där 9 Heartbreaker V.S blir stor favorit efter att ha vunnit närmast före Västerbo Arthur och Felicia V.E över 3 varv senast då jag lyckades bränna hela 8 streck i ett försök att fälla. Jag ger mig dock inte och 1 vinst på 10 försök på rikstoton är inte tillräckligt för att jag ska förlita mig på Goops sexåring. Bakom så hittar jag tre tidiga motbud i 1 Global Respons som senast var fin som tvåa bakom Le Miracle. En joker i 4 Tonicetobetrue som platsat i 10 av årets 11 starter och faktiskt vunnit ett V7-lopp här på Åby förra året närmast före Whitehouse Express. Snacket om 6 Eder Bob börjar väl avta nu då det är 4 starter sedan han vann legendloppet närmast före Le Miracle och då kanske det är dags igen ;-)

AVD 4)
Långt till Lördag men det närmaste jag kommit ett singelstreck än så länge (förutsatt det blir bfro igen) är Johan Untersteiners treåring 2 Rawindski som var rejäl senast i ett billigare gäng men gav ett intryck som lovade mer, är hyffast startsnabb och skulle han inte lycksa hålla ut i första hand 8 Etosha Boko så finns det ju som bekant dubbla OS på Åby att tillgå. Bakom så räknas väl i första hand 5 Marciano där jag dock har lite svårt för att köpa optimismen ifrån Kolgjini junior som dock påpekar att BC är målet och att han fortsatt går tungt balanserad. 8 EB ska också med vid gardering tillsammans med 6 Totally Secret men väljer jag att gardera så åker garanterat 11 Zorn Brick och 12 Vermouth med till låg procent.

AVD 5)
Den andra "riksstöttepelaren" i omgången startar också ifrån bakspår och de flesta räknar kallt med att 10 Some Summit ska runda detta gäng utan problem. Upploppsduellen senast mot Anna Mix är något som etsat sig fast på näthinnan och inget snack om saken att det är en häst utöver det vanliga, men läget och 2 månaders tävlingsfrånvaro gör att jag vill ha med de två självskrivna motbuden 5 Jetset och 7 Playing Tua och när jag ändå är i farten slänger jag nog in ett lyxstreck för 2 Evelina Palema som välförtjänt fick en etta i raden senast och inte är otänkbar om hon får en smygare...

AVD 6)
Vid en första anblick så var jag inne på att spika 3 Top Of The World som fortsatt är min förstahäst i loppet, men ifall Kontio bakom 1 Patricia Hastrup lyckas svara ut Ohlsson så blir det ett helt annat lopp och jag tror man sitter ganska säkert med streck för dessa två och 5 Roses Glory. Ska man leta sig än längre så blir 12 King City en av två C-hästar trots att ÖK inte kör så verkar konstellationen Haugstad/Wallman funka för dagen, femtehäst 7 Pepe Di Jesolo men känns bortlottad här.

AVD 7)
Att 3 Mosaique Face står för klassen i gänget är inget att orda om och visst bör han bli svårslagen både ifrån spets och ifrån en smygare i andraspår speciellt då man siktade på att bli inbjudna till VM-loppet så kan man vara säkra på att formen sitter där, men ekvationen Kolgjini + mer än 2 varv känns knappast klockren och troligtvis nöjer jag mig med utgång på Mosaiken även ifall han möter lättare motstånd än på länge så har han bara 1 av 9 på distansen och 1 av 10 på banan och det vore väl inte första gånge han är "moralisk vinnare" men det vinner man ju inga pengar på! Bakom den motiverade favoriten finns det flera intressanta objekt och den jag är mest sugen på är 7 Västerbo Highflyer som inte är mer än femtehandare till 3% i skrivande stund. Titlelförsvararen 4 Alfas Da Vinci och "pånyttfödde" 9 Ivar Sånna ska också med ifall man garderar och möjligtvis även Kolgjini den äldre som kör knepiga 5 Venkatesh.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ardberg (+3), dado (+2), Torstens (+5), lokatten (+4), CuloPip (+5), asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av yoozoo den 2016-10-14 klockan 01:09.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 00:57   #62
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Avd 1


När jag studerat loppet lite närmare så fick jag för mig att det skulle bli en enkel match. Tänkte t o m att här kunde man spika. Den tilltänkta spiken var 6 Bacan Degato med Veijo och springspår. Så läste jag i Guiden vad Veijo sagt. Först berättar han att han är nöjd med förutsättningarna och att han varit nöjd med hästen i alla tre starterna i hans träning (tidigare hos Johan Untersteiner). Men tillägger: "Hur det blir med jänkarvagn vet jag inte riktigt. Troligen kör jag med den även i volt. I övrigt inga ändringar." Alla brukar väl byta till vanlig sulky när det är volt?

Funderar över 1, 4-årige Västerbo Hard Cash med Goop, gick den finfina tiden 14,1 2660 volt senast, 1 okt. Var tvåa. Frågan är om det blev för jobbigt för honom? Om han orkar vara lika bra nu?

11 Wellino Avenue, radarparet Magnus J/Berne G Han har vunnit fyra 20 000 kronorslopp på raken. Säkert bra för självförtroendet. Dessutom är han 5 år, de ovannämnda är 4-åringar. Var borta hela förra året pga gaffelbandskada. Mkt bra av Berne att ge honom den tiden, tycker alla startar igång gaffelbandshästar för tidigt nu, 9 månader är för kort och dessutom håller dom på och tränar dom under tiden!

10 Celebrus Nova, Marcus Waldmüller/Lugauer. Galopp med Lugauer senast, men vann V75 näst senast med Waldmüller. Och, ja, för sjutton han var ju etta i två 50 000 kronorslopp före det! Men det var ma. 0 VL.

Om man vågade tro på Torbjörn med 7 Mellby Drake, Robert Berghs häst. Men Tobbe är så ojämn.

Senast redigerad av lokatten den 2016-10-14 klockan 01:39.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 09:47   #63
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Shelby Glide i första tror jag en hel del på i första. I alla fall en av mina första hästar i detta lopp. Bricka 8 volt på lång distans är klockrent. Direkt på plankan och få följa med i draget bakom Goop. Till 8% känns det jätteintessant.

Sedan blir det nog spik på Eder Bob. Det låter bra om hästen när man läser vad Veijo säger. Snabb ut och när alla andra aviserar ryggresa så känns det som en bra spik när han kommer få komma till ledningen utan större bekymmer.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 11:51   #64
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 131
Sharp$: 3600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Du verkar hängiven till statistik. Såg du inte vad som hände i Skellefteå, 30-40 inlägg om statistik och dom flesta inläggen fick ordentliga käftsmällar.
Kära SO en omgång är knappast statistik.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 15:54   #65
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Mosaique Face spets och slut..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 17:55   #66
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Mosaique Face spets och slut..
Jag har - liksom kollektivet - tänkt att Mosaiquen är en stenklar spik. Han har inte vunnit sedan 16 april. Visst - mött eliten hela tiden. Men vi har lärt oss, att form slår klass. 9 Ivar Sånna har efter en halsoperation i Norge vunnit fyra raka övertygande segrar. I morgon blir det barfota bak. Hamrestallet vinner "allt" just nu. Här har ni vinnaren till 14 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 18:50   #67
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4280
Standard

Låser avd.6 med 1 Patricia Hastrup och 7 Pepe di Jesolo. 1 har läget för att vinna från ledningen eller rygg ledaren via OS. Skulle Veijo och Ulf O köra skiten ur loppet vinner Pepe genom att hålla farten hela vägen in.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 19:36   #68
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Avd 7 Guld


Efter en del funderande har jag kommit fram till tre hästar.

1 Reckless/Björn Goop, 3 Mosaique Face/Adrian K och 4 Alfas da Vinci/Joakim Lövgren.

Reckless är kanske onödigt att ha med förresten. Ola Frisell i stallet uttalar sig i Guiden och säger bla:"Läget är kanske sämsta tänkbara, han är väldigt speciell från start och det går inte att ladda även om han öppnat lite bättre på slutet."
Då är det väl därför det har gått så bra för hästen i år, han har bara gjort stayerlopp, 3180, 3200 t ex och gått väldigt bra, tjänat 824k! Okej, släpper den.

Alltså två kvar.
Mosaique Face, h7, har körts av Adrian sista fem loppen:
J 12/7 2:a sp 9 ak, 70 000:- lopp.
J 26/7 2:a sp 3 ak, första pris 1 miljon.
Å 13/8 4:a sp 5 ak, 400 000:- lopp.
Å 13/8 3:a sp 4 ak, "
Bj 18/9 3:a sp 4 am, första pris 1,8 milj.

I år gjort 13 lopp, vunnit ett, tjänat 1,2 miljoner så det är inte vilka lopp som helst han varit med i! Inledde säsongen på Vincennes där han gjorde två långlopp och ett am, ej vinst. MF har sprungit in 13 miljoner.

4 Alfas da Vinci, v8, Joakim Lövgren,har gjort 10 lopp i år, vunnit tre, tjänat en miljon. Rek 12,0 över aL. Alfas har tjänat 4,7 miljoner.

Måste ge en eloge till de tränare som haft hand om 10 Spring Erom. Inte ofta en 11-åring tjänar 1,3 miljoner på 9 månader, åtminstone inte varmblod! Han måste verkligen ha blivit matchad på allra allra bästa sätt för att hålla så länge! Kanske han skulle med?
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 19:42   #69
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Tar harry ledningen inledningsvis och släpper till mosaique? Rygg ledaren känns rätt given på kupongen i detta lopp.
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 21:14   #70
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 542
Sharp$: 5132
Standard

Dagens bästa och roligaste, lyssna på Hultman som börjar krya på sig, verkligen en profil som många saknar.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), biddybye (+5)
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 21:28   #71
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Efter en del funderande har jag kommit fram till tre hästar.

1 Reckless/Björn Goop, 3 Mosaique Face/Adrian K och 4 Alfas da Vinci/Joakim Lövgren.

Reckless är kanske onödigt att ha med förresten. Ola Frisell i stallet uttalar sig i Guiden och säger bla:"Läget är kanske sämsta tänkbara, han är väldigt speciell från start och det går inte att ladda även om han öppnat lite bättre på slutet."
Då är det väl därför det har gått så bra för hästen i år, han har bara gjort stayerlopp, 3180, 3200 t ex och gått väldigt bra, tjänat 824k! Okej, släpper den.

Alltså två kvar.
Mosaique Face, h7, har körts av Adrian sista fem loppen:
J 12/7 2:a sp 9 ak, 70 000:- lopp.
J 26/7 2:a sp 3 ak, första pris 1 miljon.
Å 13/8 4:a sp 5 ak, 400 000:- lopp.
Å 13/8 3:a sp 4 ak, "
Bj 18/9 3:a sp 4 am, första pris 1,8 milj.

I år gjort 13 lopp, vunnit ett, tjänat 1,2 miljoner så det är inte vilka lopp som helst han varit med i! Inledde säsongen på Vincennes där han gjorde två långlopp och ett am, ej vinst. MF har sprungit in 13 miljoner.

4 Alfas da Vinci, v8, Joakim Lövgren,har gjort 10 lopp i år, vunnit tre, tjänat en miljon. Rek 12,0 över aL. Alfas har tjänat 4,7 miljoner.

Måste ge en eloge till de tränare som haft hand om 10 Spring Erom. Inte ofta en 11-åring tjänar 1,3 miljoner på 9 månader, åtminstone inte varmblod! Han måste verkligen ha blivit matchad på allra allra bästa sätt för att hålla så länge! Kanske han skulle med?
Jag är inte riktigt med. Mosaique Face är 53%-are i dagsläget. Försöker du argumentera för att han är en bra spik? Hur kommer Spring Erom in i matchen? Eller en katastrofkusk aka Lövgren?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 21:29   #72
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallemedw Visa inlägg
Tar harry ledningen inledningsvis och släpper till mosaique? Rygg ledaren känns rätt given på kupongen i detta lopp.
Det ska tydligen köras "växelvis" i stall Kolgjini....Harry som bäst i tredje invändigt....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 21:43   #73
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Har lyssnat lite på Vass eller Kass. David N: "Jetset är min förstahäst". Tittar på ATG.se: "V75-Spiken (David N): 10 Some Summit? Behöver aldrig lopp i kroppen efter vila. Grymt bra varje gång och kan dessutom köras på rulle här. Borde plocka ner dem under slutvarvet."

Vad tippar han i Travronden? Playing Tua?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+2)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 21:43   #74
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag är inte riktigt med. Mosaique Face är 53%-are i dagsläget. Försöker du argumentera för att han är en bra spik? Hur kommer Spring Erom in i matchen? Eller en katastrofkusk aka Lövgren?
"Katastrofkusken" Lövgrens facit på Åby är rätt okay i år:

27-8-5-6 29,6% (på V75 100% men bara 1 start i år på V75 Åby)

Johan Untersteiner på V75 ÅBY är däremot riktigt dålig:

18-0-1-3
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 21:50   #75
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Dagens bästa och roligaste, lyssna på Hultman som börjar krya på sig, verkligen en profil som många saknar.
Härlig kille. Men börjar med samma Riksspik som Nybrink. Man skulle ha önskat en mer "detaljerad" analys...från nån som är typ miljarder bättre på häst än vad Nybrink är....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td