Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-05, 14:28   #115
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travekul Visa inlägg
V75 Eskilstuna 16 rader

Avd 4 - Blytung Am
Tror som dig. Går emot SpV och spelar/spikar deras åttonderank....

V75:4 - 8 Blytung Am (15%)
SpV spikar favoriten 5 Sambuco, vilket kommer att resultera i att streckprocenten ökar ännu mer under dagen - bra spelvärde att spika emot. Förutom 14 Wellino Avenue så är det väl knappt nån som har gått under 1.14 över 2140 meter? Jag har klockat flera av hästarna i arkivet och det är inte många som har gått 500 meter under 1.12 - oavsett löpningsförlopp och distans. Det är alltså inte några riktiga kanoner med i fältet, och positionerna kommer nog att spela stor roll (svårt att runda hela packet från sjätte utvändigt 400 meter kvar). Normalt sett så skulle man kanske gå på Erik Adielsson eller Örjan Kihlström i det här loppet, Erik är mästerlig på att köra tilläggshästar över långa distanser och Örjan dyker alltid upp när mållinjen närmar sig (och de andra kört loppet i halsen på honom) men jag har hittat ett litet drag i 8 Blytung Am. Ingen stänkare direkt men var ute på V75 på Solänget för tre starter sedan, 2650 meter, och såg nästan klar ut i mitten av sista sväng. Per Linderoth fick hjärnblödning och trampade på gaspedalen 800 meter kvar, i lite väl hård fart (1.10-1.11 i 500 meter) och soppatorsken infann sig när de svängde in på upploppet. Vann från dödens näst senast och skulle ha vunnit senast om junioren i sulkyn kört lite tidigare än 250 meter kvar (gick från sistaplats till målfoto på den korta sträckan i ett 15-hästars lopp). Den här hästen är ambitiös och vräker sig iväg från start. Precis som SpV skriver så spetsade han från springspår - med Jarmo Klantio (!!) i sulkyn för några starter sedan....skulle inte alls förvåna mig om han kommer iväg snabbast från tillägget här och då vet jag inte om favoriten klarar av att hålla stången. Kanske t o m är chans på spets? Då ska de vara riktigt bra för att ta ner honom, över den här dryga distansen....Kuskplus tycker jag i Ulf Ohlsson, kör massor av såna här lopp och förivrar sig sällan (lär inte trycka plattan i mattan som Pellefjant iaf)...

Står i nästan 7 pengarna just nu, blir nog mitt enda vinnarspel i omgången.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Travekul (+2), newbranch (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat