Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-02, 10:04   #4
MrPoker
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Special Teams

Special teams glöms ofta bort. Ibland går det att hitta en bra handikappfördel, men det gör vi inte i denna match.

Annars kan ett bra special team betyda att laget har ett djup och klarar sig bättre mot skador, att de är disciplinerat och att de är ett lag i allmän harmoni.

Matt Bryant, Falcons och Stephen Gostkowski, Patriots, är två av ligans bästa kickers. Ingen fördel där.

Footballoutsiders.com tillhandahåller viktad statistik. Där hittar du den bästa statistiken som finns som är gratis. Enligt dem är Patriots special team rankade 7:a (5:a förra säsongen) och Falcons rankade 8:a (22:a).

Ingen fördel. Skönt, då släpper vi den pucken.

Slutsats Matchups

Det är två mycket jämna lag där inget lag har en stor fördel på någon matchup.

Men QB Brady har mycket mer Super Bowl rutin, och det är den viktigaste positionen i alla lagidrotter som finns.

Patriots har också en fördel i sin coach med all sin erfarenhet. Falcons anfall måste klicka hela vägen för att de ska kunna gå att besegra ”the Hoodie”.

Mot de två huvudargumenten för ena sidan står Falcons anfall. Inget lag har kunnat stoppa dem på hela säsongen, och inget vet hur bra de egentligen är.

Pattarna ska vara favoriter, men Falkarna har minst 40 % vinstchans och jag tror 45 %.

Totalen

Många tror att springspel är vad som käkar klocka. Men mycket viktigare är vilket tempo lagen väljer. Problemet i denna match är att du inte kan förutse Bill Belichicks plan. Vill han köra up-tempo anfall för att trötta ut Falcons försvar? Eller vill han inte ha en shoot-out och därför väljer att mjölka klockan? Det sistnämna är mer logiskt, men långt ifrån säkert.

Att spela under är nästan alltid rätt sida i en Super Bowl där Jan Banan vill ha över, men det är läskigt med dessa två fantastiska QB’s som kan göra TD’s när de vill – det känns i alla fall så ibland.

Bästa spelet är att kolla lagens respektive plan och spela utifrån det på livebetting.

Om man gillar över, som många gör, kan det vara bättre att spela proppar istället. En redzone turnover kan förstöra dagen för ett överspel, men yardsen och receptions finns kvar i box scoren.

Mina spelrekommendationer

Betänk att handikappet är mindre värt med en hög total. Spela alltså Falcons moneyline eller Patriots minus handikappet.

Förra veckan när alla trodde att linan satt sig så störtdök plötsligt oddset med 8 punkter. Det är ytterst markant i en Super Bowl. Det kan bara betyda att ett av världens största spelsyndikat bombade Falcons. Jag förstår, det är ett bättre lag. Brady och Belichick är Patriots ända två fördelar. Brady är ingen stor fördel och kanske är inte Belichick det heller? Kanske börjar lejonkungen bli gammal. Kanske kommer vi prata om Dan Quinn på samma sätt som om Bill Belichick om sjutton år?

Kanske blev detta syndikat lika imponerade av Falcons D som jag när de stoppade NFL’s bästa och hetaste QB Aaron Rodgers i semifinalen? Börjar D-linen klicka, eller var det Packers O-line som sög?

Hur hade lagens statistik sett ut om de lirat mot varandras motstånd istället? NFC där Falcons kämpar är garanterat tuffare än AFC där Patriots huserar.

Spelet är:

ATLANTA FALCONS 2,40

Finns inte för närvarande, men jag tror att det går att få. Om inte är pass inte fel. Det finns 2,37 för dom som måste ha sig ett lir.

Under måste vara rätt sida för totalen. Om något lag bestämmer sig för att dra ner på tempot kan det till och med vara ett riktigt bra spel, men tveksamt om jag orkar i alla fall. Men ge mig under 58,5 till 2,00 så blir det ett lir. Finns 1,88 nu och även om jag tror att jag får se det oddset kommer jag inte gråta blod om jag inte får in ett spel.

Det bästa spelet är ofta pass.

MEN. Med en så hög total är standardavvikelsen större. Om du är sugen på att lira under rekommenderar jag starkt du ”säljer” poäng för ett högre odds. Istället för att lira under 58 till … så lirar du under 56,5 till … 56 är ett större nyckeltal än 58. 7 TD + 2 FG = 55 poäng och 8 TD = 56 poäng.

OCH! Om man är sugen på under tror jag det är bättre att lira under i första halvlek. Det enda som kan få det att gå under är om ett eller båda lagen planerar för det med lågt tempo. Då är under i första ett bättre spel, eftersom det laget som ligger under måste börja gasa och båda QB’s är fantastiska på snabba TD’s. 28 är ett nyckeltal (4 TD) och Pinnen har under 28,5 till 1,88 i skrivande stund. Jag vill ha 2,00 för att orka, och det kan komma innan matchstart.

Bästa spelet tror jag är att spela det laget som hamnar under med 14 poäng eller mer på livebetting. Båda QB’s kommer kämpa sig tillbaka och det ledande laget kommer att minimera risk och mjölka klocka istället för att göra maximalt med poäng.

Om du har möjlighet till en dubbel så är Patriots och under korrelerat, och Falcons och över likaså.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), HenkeJ (+5), hatten1 (+10)
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat