Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-02, 09:06   #5
MrPoker
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Proppar

Glöm inte att jämföra bookisars odds innan du lirar. Även om du inte har så många konton är det bra som referens.

Super Bowl är unikt. Det finns hundratals proppar att försöka hitta värde i, och det finns många med värde i. I ett matchspel kan du möjligtvis hitta upp till 10 % +EV i en låg division. Men på proppar i Super Bowl kan du ha +EV på över 50 %. Om du bara visste lagets planer. Tricket är att försöka förutse det.

Alla bookisar har massvis med proppar. Om du har tillgång till flera bookisar är det bara att shoppa runt. Det går att hitta surebets, men eftersom du inte kanske får lira så mycket som du vill så är det bättre att lista ut vilken bookie som har rätt i sin oddssättning och vilken bookie som är ute och cyklar, och välja sida därefter.

Falcons vill aldrig börja med bollen. Inte Patriots heller, men de valde faktiskt att börja med bollen mot Steelers i semin. Kanske vill de börja med bollen mot Falcons unga och orutinerade försvar. Falcons 53 % favorit att börja med bollen enligt mig. Bra att tänka på om du vill lira första kvarten eller första halvlek.

Tänk på att -0,5 är extremt mycket värt i första kvarten. Spela hellre med pengarna tillbaka på oavgjort till lägre odds om du måste dunka första kvarten.

Patriots anfall är väldigt oförutsägbart. Spela alltså inte på linor till lågt odds, och välj okända gubbar att producera bra. Med det sagt har jag lirat WR Julian Edelman över 7,5 receptions till 1,95.

Jag sneglar på Patriots RB Dion Lewis. En riktig gubben-i-lådan-spelare som bara spelade de sista sju matcherna på säsongen. Nu har han två slutspelsmatcher i benen och jag har en feeling att de sparat på honom. De senaste två säsongerna har han startat i 16 matcher, Patriots är 16-0 på de matcherna. Men bookisarna verkar vara inne på samma sak och tar bra betalt för Dion Lewis. Shoppa runt!

Om du kan hitta en propp på WR Michael Floyd så spela över på antal yards. Jag tror att de sparat honom och att han kommer få en lång passning. Det räcker för att sätta spelet.

WR Julian Edelman spelade QB i collage, men de har redan använt honom som en passande överraskning. Spela under ifall du hittar en propp på 0,5 passar.

Här är en propp jag gillar mycket: Det är inte svårt att tänka sig ett scenario där ett lag måste gå för first down på fourth down istället för att punta eller sparka field goal. Båda lagen är dessutom bra på att lyckas med det, och inte heller buskablyga med att försöka. Bradys QB-sneak känns som att den sitter 9/10 gånger. Om ett lag försöker så är det minst 70 % chans att de lyckas. Som alla andra proppar så har jag lirat hos Pinnen och förstört oddset för dig, men det finns andra bookisar och halva skickligheten består i att jaga bästa odds. I alla fall – jag har lirat på att Falcons lyckas med en first-down-conversion på en fourth down till 2,28. Jag har också lirat Patriots på samma proppa till 2,40. Det räcker med att en sitter för en viktad avkastning på 17 %. Om båda sitter blir det cocosbollar till pappa.

Jag har mycket svårt att se att en QB inte blir MVP. Att en kicker eller försvarsspelare blir det kan du glömma i en match med 58 på totalen. Det finns alltid en chans att en RB eller WR har en monstermatch, ingenting är säkert i sports betting, men det ska mycket till. WR Julio Jones är det enda monstret på plan förutom de båda quarterbackarna, men Patriots är experter på att plocka bort motståndarlagets bästa pjäs.

Framförallt bygger båda lagens anfall på flexibilitet, de utnyttjar olika spelare och litar på sin QB.

Om man gillar Falcons att vinna så spela hellre Matt Ryan som MVP. Skillnaden på 3.00 mot 2.40 mer än väl överväger risken. Jag har dunkat Ryan till 3,00 gånger. Det finns högre odds om du har tillgång till Kalle Anka-bookisar.

Statistiknördar kanske vill påpeka att en QB bara blivit MVP i Super Bowl 27 av 50 gånger. Men på Hedenhöstiden var totalen 36 och running backs ansågs som viktigare än quarterbacks. Totalen är 58 – en QB som MVP är ett monsterspel.

Jag har garderat med Brady som MVP till 2,00 gånger. Återigen finns det ännu högre odds ute på nätet. Till och med klart högre.

Med viktade insatser kan man alltså få (minst) 1,50 på att en QB blir MVP. Jag spelar sällan till så låga odds, men när jag gör så är det en bomb. Det ska stå i max 1,30, och jag tror att det ska stå i 1,25.

Enda dåliga med det spelet är att man inte kan lira så mycket man vill. Annars hade jag lirat 10 % av bankrullen.

Nu, ut och jaga odds! Så blir det kantarellstuvning på söndag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), Fefaifb (+10), CalPrim (+10), Seebbo (+50), bingotant (+10), SH (+10), Lazlo (+50), daders (+10), hatten1 (+10), SH (+38), Calatan (+50)
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat