Visa ett inlägg
Gammal 2017-02-16, 19:48   #4
hammmmmar
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Helt off-topic, men jag undrar om det inte måste vara lätt och väldigt frestande för dessa lag och individuella spelare att fuska i läggmatcher och spela på motståndarna? Nu är det ju så i mången sporter men är det något ni hört är utbrett, eller skulle detta döda gamet direkt?

Eller, är alla spelare och lag så genomstuderade så att det skulle bli för genomskinligt vid fusk? Är det skrällar lika ofta som i andra sporter?

Just nu tror jag inte något spelbolag tar mot summor som är värda att lägga sig för, antar det eftersom marknaden fortfarande är relativt liten. Då branschen och lagen som går att betta på också är rätt liten och nästan har ett slags monopol på inbjudningar i turneringar/onlineturneringar ska det nog krävas en del för att riskera bli utesluten från proffesionell e-sport i all framtid!

Var ett lag som i början av csgo, då det knappt växt och prissummorna knappt var värda att tävla om, la sig i en match och fick betalt i form av skins, alltså inte ens riktiga pengar! Det kom fram något år senare, vilket då resulterade i att spelarna blev bannad från alla Valve sponsrade turneringar samt deras partners/andra seriösa e-sport aktörer i all framtid. Deras karriärer blev helt förstörda. Nu flera år senare då det tävlas om flera miljoner varje tävling ångrar de sig nog. Det var ett av de bästa lagen i världen just då, iallafall top 10, så deras livssituation kunde sett myyycket bättre ut om de skitit i att lägga sig för ~5k var i skins!

Jag tror det vore rätt enkelt för spelarna att lägga sig i matcher utan att det märks väl, precis som i andra sporter har lag bra/mindre bra form vilket går att skylla på! Är som sagt vetskapen om konsekvenserna som hindrar de flesta just nu.

Då jag bettade på csgo för ett par år sedan var ddos-attacker ett av de största bekymren när när det inte var lika många turneringar offline utan väldigt mycket online. Flera matcher om dagen fick avbrytas för att småungar gick ihop och ddosade sönder matcher så deras skins inte gick förlorade! Var längesedan jag såg någon match som haft bekymmer med ddos, kanske för att valve strypt branschen på den punkten? Får möjligen se en comeback av dessa attacker i framtiden om spelbolagen börjar ta mot större bett!
__________________
Twitter @FredrikHammars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)

Senast redigerad av hammmmmar den 2017-02-16 klockan 19:50.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat