Citat:
Ursprungligen postat av Klanke
avd2
Spetstriden: National Prince har toppchans att nå ledningen.
Tipsettan: National Prince fick öppna nedåt 1.06 senast och kunde inte hålla reda på benen. Hästen galopperade i vinnarhålet 250 meter kvar från mål såg förvisso slagen ut då. Nu går man ner i klass och Erik känner hästen väl. Kan bl spets ut och slut. Målsättningen är att köra barfota runt om men man vill se så han har hovar för det när det är dags. Förr var han lite irriterad i munnen efter loppen men nu har han på senare tid fått nytt bett som han trivs riktigt bra med. Man väntar till efter provstarten för att se om det blir barfota bak eller barfota runt om. Jag vill också gärna ha med Rushmore Face som bara har sig själv att tävla emot, hästen var godkänd efter galoppen i kungapalskval nyligen, hästen har bra styrka för klassen. Han vann v75 försöket från dödens, i felfritt lopp blir han att räkna med. Lås!
|
Fick National Prince öppna nedåt 1.06 senast? Sorry, jag måste ha missat nåt, kan du inte berätta för mig hur du kommit fram till det? När jag klockar så hamnar jag på ungefär 1.10.