Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85
Vejo spets o slut i första lr va tror ni, ska man ta ställning? Mulligan bäst men tar han in på en snabb kalmarbana?
|
Mycket tveksamt om
hon tar in 40 meter på Veijos, tycker jag. Perfekta förutsättningar här, både för häst och kusk. Veijo behöver 'bara' koncentrera sig på att få iväg
3 Keycard från start, ingen risk att han hamnar i sjättepar utvändigt som han alltid annars gör, inga 1200 meter i tredjespår, inget avancerat taktiskt upplägg, behöver bara dra i halvtufft tempo och avsluta sista 500-600 efter 1.10 eller nåt - sen är det klart! Är förmodligen favorit vid spelstopp.
Klar utgång tycker jag, garderar man så tar man med
10 Gunell Palema, trots kusk, och
6 Sharp Dream. Gunell tog in 40 meter på Cashback Pellini för ett par starter sedan, över 3140 meter på ngt tung bana, och gick bra senast efter en lite pust. Sharp Dream imponerade i vintras, tycker jag, Lövgren gick fram i dödens och bara vann i ett par stodivisionslopp, bara att Lövgren gick fram i dödens med en märr skvallrar om att det måste vara en bra häst. Favoriten (just nu) gynnas av litet fält men är väl inte ansluten förrän efter ett varv? Borde ha avgjort senast, efter den resan och vinnarens resa, för att få toppbetyg, men det var ju första starten efter ett halvår och behövde kanske loppet.
Resten är ren utfyllnad.