Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-05, 16:15   #502
BosseEk
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av reflex Visa inlägg
192 raders matematiska system gick det att spela på 70 talet utan problem på en kupong. Att dom har delat på systemet finns det ingen anledning att göra.

Att reducera från 1296 ner till 1024 rader känns inte riktigt motiverat. Säkert bara ettsystem för att fylla ut systemböcker. Varför inte bara visa systemens U-rader och om någon vill använda systemet så kan don lägga till halvgarderade efter behov.
Du kan ha rätt jag tänker inte säga emot dig. Jag hittade en gammal annons på tradera där någon säljer alla kuponger från 1982. Tyvärr är mina ögon kombinerat med skärm inte direkt falkögaklass, (26 st olika matematiska system ser ut att vara valbara under raderna). Man kryssade alltså inte i antalet hel/halvgarderade utan radantalet.
Vill minnas att antalet dessutom förändrades vid några tillfällen bl a när joker infördes? https://www.tradera.com/item/2937/31...set-tipskupong Man blir nästan lite nostaligisk när man ser kupongerna.

Senast redigerad av BosseEk den 2018-09-05 klockan 17:43. Anledning: Åter igen stavfel...
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat