Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-06, 17:11   #33
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tar det lite "kort".


Jag antar att du med svårighetsgrad menar radens bedömda sannolikhet?

Men det är bara hälften av ekvationen.

Om du ska få reda på vilket ungefärligt "odds" du får av potten så måste du jämföra din 50-öres-insats med den potentiella utdelningen. Och när det är Jackpott låter det sig inte göras om du inte gör en uppskattning av allarättspottens storlek.

För icke-Jackpott-omgångar stämmer det dock bra att det bara är för rader med extremt högt svårighetsgrad som omsättningen spelar någon roll alls. Så länge det är relativt rimliga rader vi talar om så spelar det noll roll om det är 25 eller 50 mille i omsättning.

När det är Jackpott spelar extrapengarnas andel av omsättningen väldigt stor roll. Det är ganska stor skillnad på 25 mille extra på en omsättning av 25 mille jämfört med en omsättning på 50 mille.

Och nej. Jag vill inte spela alla rader upp till en viss svårighetsgrad. Svårighetsgraden i sig är bara intressant för mig om jag jämför med oddset.

Jag vill spela alla rader med en viss kvot mellan "oddset från poolen" och "min bedömda sannolikhet".

Vi spelar troligtvis likadant men har olika vägar till målet!

Jag använder mej av kvoten i mellan spelarkårens bedömda sannolikhet för en rad och min bedömda sannolikhet för samma rad, jag hoppar över steget med poolen, det bör bli samma rader ändå som tas ut vilket sätt man än använder.
Spelar man ex. 5000 rader med dom bästa kvoterna på det ena sättet så bör det bli samma rader om man spelar dom 5000 bästa kvoterna även på det andra sättet!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat