Ämne: V75 Bollnäs
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-14, 11:46   #61
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Dagens stänkare


V75:4
En som är helt bortglömd i avd 4 är 13 Faks Nils.

Har slagit Björs Viking och Don Viking regelrätt (Don Viking försvarade sig med galopp) är nog inte så otroligt mycket sämre än favoriten Lukas Rauen. Som måste rycka upp sig ordentligt för att vinna idag, bara rent bedrövlig senast, knappt i startmässigt skick.

Att blixten ska slå ner två gånger på samma ställe det tror jag först när jag ser det. Även om Erik Adielsson sitter upp igen bakom Husnäs Elving så tror jag att den får otroligt svårt att sätta nosen först.

Hälften av hästarna i det här loppet är ju ren utfyllnad. Jag säger inte att Nils vinner utan vidare, men nog har han bättre chans än 1%! Om de bästa gör bort sig eller får lite halvtrassliga lopp.

5,90 ger SvS i platsodds.

V75:2
Kontio har seglat upp som megalampa i stoloppet. Med all rätt förmodligen, Hankypanky Peyton har ju varit med och slagits i närheten av kulltoppen åtminstone senaste halvåret. Det man kan anföra är att det var ett tag sedan hon var ute i voltstart och att Jorma Kontio aldrig har varit särskilt lyckad som startkusk på tilläggsvollter.Dessutom kanske hon var lite formtoppad till diamantstoet i förra starten. Även om det inte har gått så lång tid sedan dess. Men förmodligen en rimlig vinstchans

Mega lampor måste försöka fällas och jag förordar därför 13 Quarcia med erkänt duktiga Kim Moberg i sulkyn. Det där är en märr som har visat rätt inställning och bra form i de senaste fem starterna. Finns förmodligen dessutom rätt bra med utveckling i henne. Var bra när hon vann på Solvalla för ett par starter sedan. Jag räknar med att Kim skickar iväg henne från start och att hon kommer bra på det, betydligt bättre än favoriten i alla fall. Ginny Weasley? Var sopdålig senast. Totalt kass. Måste vara 120 meter bättre idag för att räknas. Och dessutom måste man väl först bytt foder i stallet, eller vad det nu är som gör att de underpresterar.

Svenska spel ger 3,65 på plats.

En 500-ing kan det väl vara värt med en kort raket, tycker jag. Drygt 10 papp i potential.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat