Ämne: V75 Bollnäs
Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-14, 12:39   #67
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Kontentan är att t o m DB är insnöad på systemrenset.

Han måste ha en travintiution av ädlaste märke eftersom det är helt uppenbart att han inte förstår sig på "rensmekanismerna" och vad som är vettigt att räkna på.

DB's uppvisning i ignorans slår alla rekord för att komma från en "spelexpert".


Givetvis är hans slutsats helt korrekt. Men matematiken är helt uppåt väggarna.

De 115,5 system som fanns kvar inför sista avdelningen hade sammanlagt ca 200 rader kvar tillsammans. ( 199,61 för att vara exakt. )

Knappt 88 av dessa satt på #8. Det motsvarar 44% vilket naturligtvis är grotskt mycket det med på en 28%are som dagen innan låg på ca 7-8%. Mer ospelvärt blir det inte.

Men att DB som räknas som en av landets vassaste !!?? .... visar sig vara en till i raden som är naturligt skicklig på att bedöma hästars vinstchanser och är en stor vinnare genom åren utan att förstå de matematiska grunderna.

Det visar iofs allra mest vad vi redan visste.

Det är inte den matematiska grunden som gör någon till en vinnande travspelare. Däremot vore det bra om experterna inte spädde på såna här missförstånd.
Jag måste vara jävligt trög.

Vad spelar antal rader för roll när du sitter där med alla rätt och alla hästar i sista avdelningen?

Det som är intressant är väl hur många system du ska dela potten med?

Säg att det är två system kvar. Ditt med alla 12 hästar streckade och mitt. I det första scenariot har jag spikat favoriten och i det andra fallet har jag också alla 12 hästarna streckade.

Om favoriten vinner så blir ju utdelningen lika stor (halva potten), oavsett hur många rader som är kvar.

Om favoriten inte vinner så är det ju systemet som har tolv streck i sista som får vara med och dela potten. Återigen, det är ju antal system som är centralt för att räkna ut hur mycket pengar man får, där, inför sista avdelningen

Och dessutom, om vi båda har spikat favoriten i sista så rensar favoriten 0%.

Om vi båda har 12 hästar så rensar favoriten typ 8,33% av kvarvarande antal rader. Men värdet ökade ju inte. Eftersom alla överlevde.

Nä. Jag måste börja läsa statistik....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat