Jag bara måste få ge mig in i guld-diskussionen.
1 Stepping Spaceboy, andrahandare, 18%?!?!
Alla som tycker att Stepping Spaceboy med järnnäven Söderkvist i sulkyn, ser ut som en typisk spetsvinnare i gulddivisionen - över 2140 meter - räcker upp en hand!
Sansa er nu!
Jag har inte funderat klart ännu, men jag är rätt säker på att Jorma provar, ordentligt, trots (kanske) ett par sämre insatser senaste två starterna. Vid sunda vätskor kanske 2 Global Thrustworthy t o m är dagens spik?
Tillbaka på Solvalla igen, första starten för säsongen med pjäxor avklarad. Värsta konkurrenten har fått sämsta läget.
Tål att funderas på.
8 Milligan’s School nedstruken ett hack. Blev det så mycket bättre? Nja, det är nog bara att köra fram till dödens och ta matchen. Den här hårdingen har kontrat till sig några vinster från ledningen, men jag undrar jag vad han tycker om att gå utvändigt i 1500 meter. Osvuret är bäst, men om han knäcker ledaren så synes det för mig troligare att det är nån från andra-tredjepar utvändigt som spurtar hem det.
Roligast är 11 Disco Volante. Har verkligen växt in i Gulddivisionen. Har i och för sig inte vunnit sedan uttagningen i Lotterian i början av maj, men var klart bra näst senast när han plockade ordentligt på favoriten upploppet ner. Har ett jävla läge och ingen stenvinnare, men det är ju stänkarna som ordnar degen...! Betydligt bättre chans på förhand än hästarna närmast före i strecklistan tycker iaf jag.
Kul att se 9 Digital Ink tillbaka i vinnarcirkeln igen, var det verkligen. Även om han förmodligen gynnades av att avsluta väldigt långt ut i banan och att Örjan satt och sov i sulkyn. Väljer naturligtvis bästa ryggen här, kan absolut få loppet. Risken är väl dock att han får dödens? Ett tag?