Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-13, 10:39   #23
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3338
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
När till exempel V75 ger 0 kr för 5 rätt. Det är ganska dålig återbetalning och svårt att gå plus på sådana omgångar över tid.

Kan man sålla bort dessa omgångar har man vunnit mycket. Man blir inte rik på småvinster.. men 0 på 5 rätt innebär att det är hög sannolikhet att 7 rätt ger ganska låg utdelning (dvs man får dela potten med nästan hela massan) om man lyckas pricka rätt. Dock ökar väl sannolikheten att få alla rätt på dessa omgångar ska sägas.

Visst kan det finnas sätt att även gå plus över tid genom att spela omgångar som "Boden och Östersund V75". Men det är betydligt svårare. Jag tror i alla fall inte att jag har förmågan att slå massan över tid på dessa typer av spelomgångar och förutsättningar.

Plus att jag även tycker att den personliga spelupplevelsen är betydligt tråkigare om jag satsar för att vinna 1000 kr på 7 rätt. Jag är hellre nära på någon miljonvinst än jag prickar in 10 omgångar med 1000 kr i maxvinst på V75. Nyttan är högre även vid förlust om man faktiskt spelar om lite vinster som skulle kunna göra någon form av påverkan på ens liv. Det är dock en diskussion om upplevd nytta och inte vinst i sig, så kanske ett sidospår.

Det blir lite av en paradox, om man har förmågan att sålla bort omgångar som ger lite betalt på 7-rätt då borde man verkligen utnyttja det till att spela dessa omgångar! Att kunna ha någorlunda rätt om utdelningen på V75 ger en väldigt stor fördel i spelet. Men sanningen är nog att man är lika kass på att spå utdelningar som på att ta ut spikar som vinner.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat