Gott om spelvärda hästar idag. Utan att man gör det så jävla komplicerat.
Några betraktelser:
Ser att många förordar 11 Valborg Marje i avd 5. 5%/7ggr. Och det är lätt att ryckas med när man tar en titt på de tre senaste loppen i arkivet. Hon har ju gått som ett skållat troll när hon sent omsider fått luckan från fjärde-femtepar invändigt. Det är just det. Kusken har ju bara den körplanen i verktygslådan. Vem vill kasta bort en 500-ing på en häst som det står tvångsmässigt femtepar invändigt i pannan på? Inte jag. PM vinner ett lopp varannan månad (4% i år). Säger allt i min bok. Borde stå i 50ggr eller nåt sånt.
Jag spelar/streckar hellre 14 Waiting Hill, 3%/11ggr, spelad till 6 ggr i stochampionatet. Även om Uhrberg inte är en av Sveriges främsta kuskar så har han betydligt fler upplägg och vinner 10ggr fler lopp än Mahoney.
De flesta på Sharps är medvetna om hur svårt det är, för att inte säga omöjligt, det har ju inte hänt än, enligt Sjödén, att vinna från tolftespår över 2640 meter på Jägersro. Ändå står Newport Beach i 42% i sista avdelningen. Med en kusk som är totalt värdelös att köra bakifrån. Eller som han själv uttryckte det, ”-gamla gubbar ska inte ut i spåren och vingla, de bara krånglar till det för sig!”.
Och jag har varit inne på några jävulska stänkare under veckan. Sett Kihlström hålla spets. Exklusive Matter. Sett Rikard N Skoglund hitta ner med Cashen. Jag har till och med sett Fredrik Persson dundra till spets och vinna med Hurrikanen till glatt odds. Och det vill inte säga lite....men till slut landade jag i det enkla scenariot att Bergh kör sig till spets med 5 Mellby Granat - som han har gjort tusentals ggr i liknande situationer. Bra spår, hyggligt startsnabb häst, omgiven av meskuskar som inte vågar svara emot. Och vem ska slå honom då? Jag fick över 4 ggr pengarna i natt på svenska spel, om atg ger mer blir det några hundralappar till vid start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Basse (+5), Ace (+5)
Senast redigerad av Stankarn den 2020-09-05 klockan 14:26.
|