|
Banned
Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
|
Stänkarns´genomgång
V75:1 - 8,9,3,4,12,11
Spika Örjan och gå vidare? Ja, det brukar ju vara ett gångbart utgångstips, lägg inte ner en massa tid på att analysera loppet, fundera över löpningsförlopp, kuskinsatser osv. Hamra in spiken på Örjan Kihlström och gå vidare till nästa lopp. Eller?
Om jag lämnar in något idag så tänker jag gå på två hästar helt utanför kollektivets ram. Favoriten är lite grön, distansen är dryg, värsta motbuden står svårt till eller har nybörjare i sulkyn. Vad sägs om 8 Global Warrior? Det brukar väl alltid uppstå luckor i såna här lopp? Bra insats mot Dream Kåsgård senast. Kanske även 9 Royce Rolls, favorit senast på V75 men 7%-are idag.
V75:2 - 14 Mily
Spika Örjan och gå vidare? Ja, det brukar ju vara ett gångbart utgångstips, lägg inte ner en massa tid på att analysera loppet, fundera över löpningsförlopp, kuskinsatser osv. Hamra in spiken på Örjan Kihlström och gå vidare till nästa avdelning. Eller?
Det är nog rätt favorit på strecken, även om Erik/StigH är favorit på vinnarspelet just nu. 14 Mily förstörde min V64 på Axevalla i maj, då hon bara gick fram och mosade packet (Smevikens Cruiser, Västerbo Exact, Floris Baldwin, m fl) från dödens. Tyvärr har jag spelat henne när hon varit ute mot märrar ett par gånger, men då har hon ju varit helt under isen. Lite förvånande att hon var så jävla bra senast. Det går i 1.05-tempo i 500 meter på bortre lång och genom sista sväng. Men det var tydligen nåt nytt huvudlag? Det borde de kunna ta jävligt bra betalt för, det är nog fler "lik" som skulle vilja låna det huvudlaget...
V75:3 - 8 Leave Your Sox on
Hur mycket måste favoriten rekordsänka för att vinna? Två sekunder? Tre sekunder? Jag spikar Ulf O utan vidare prut. Svettig insats senast och nu blir det barfota runt om och amerikansk sulky. Vinner oavsett löpningsförlopp.
V75:4 - 5,12,14,10,4 (alla)
Kallblod över tre volter. Jippie! Spika Ulf Ohlsson och gå vidare till nästa avdelning? Dagens stänkare får bli 14 Kong Henry, 30 ggr pengarna och 1%. Bra bult på kombspel, över 4 ggr pengarna på plats. Den enda som kommer att kunna följa favoriten i spåren varvet kvar.
V75:5 - 1,2,11,7
Hachiko vem? Rundade ett trött gäng på ett bra sätt senast men nästan favorit i guld, från det här läget? Hur ska det gå till? Endera sitter väl Milligan´s eller Gruvan i tät och då ska han slå dem från dödens? Nä, det tror jag när jag ser det. Roligast är 11 Heavy Sound, men Haugstad är inte och har aldrig varit någon favorit.
V75:6 - 2,7,3,4,10,5
Långlopp med autostart. Innerspår är superviktigt. Undrar om det inte kommer att gå undan lite, det är väl några som vill vara med från start? Mest Crebas och Westerholm?
Dagens andra stänkare blir Stenströmers 2 Vien Ici. Får den samma löpning som när den vann på Östersund i somras, ja då får de andra hålla i hatten när luckan uppenbarar sig 250 kvar och Ohlsson får sin andra dagsseger?
V75:7 - 2,5,8,10,1,3,9
Spika Ulf Ohlsson och gå vidare (mot kön till utbetalningsluckan)? Nja, "kort" distans och möter hästar som han förlorade mot näst senast? Sure, bra senast och bra i guld för tre starter sedan. Men att han bara går ut och krossar det här gänget, som spelarkollektivet tror eftersom de har gastat upp honom till över 40%? Tillåt mig tvivla.
Dagens tredje stänkare blir 2 Sir Henry P.Hill. Har varit "bara bäst" i åtminstone två lopp på slutet. Mot samma motstånd. Oförklarligt blek senast. Men 13 ggr degen och 5% på strecken är taget. Platsodds över 3 ggr pengarna kan bli andra bulten på kombon.
Stenströmer tror mycket på sin 10 Athos Race (tippar sig själv i "vi i femman"). 9 Coogan är väl den som haft mest otur och ser ut att ha bäst kapacitet? Jansson tror att det fattas ett lopp för Dompan, men den vann ju skitenkelt från samma läge och lyfts fram som dagens drag på många av betaltjänsterna om jag fattat rätt. Heading Reference gick under 10 sista varvet när han vann V75 senast, 30 ggr pengarna och 1% idag. Det växlar! Kickoffclassic, härlig avslutning senast men slår verkligen blixten ner två gånger i rad?
Ja, jag vet att andraspåret är helt värdelöst, enligt Jenzanz statistik-bibel, och att förorda två vinnare från åttondespår får man väl en alzheimer-diagnos av. Men tyvärr, man har det man har att lira med.
Lycka till!
|