Dagens stänkare.
Generellt sett ser det lite halvspännande ut. Vagabond Bi, som de siktar mot finalerna med, som närmast skentravade senast och väl som inte kommer till spets är streckad över 70%.
Den måste gå att fälla.
Skulle inte förvåna mig om Örjan leder runt om med 2 Coogan (13%) eller om 4 Sir Henry P.Hill kommit upp från svackan och återigen bara är bäst (4%).
Bedövaren är 7 Ad Hoc som jag tycker gått lite under radarn. Har varit ute mot Missle Hill, bra från dödens näst senast. Har väl slagit Randemar i så gott som alla lopp? Slog guldfavoriten i St Léger ifjol.
Nä, kanske ingen spik från det här läget, även om den är hyggligt startsnabb, men ett platsspel ger hyggliga 6,60 på SvS.
Funderar på att spika Kolgjinis 5 Upper Face i V75:1. Vad jag har sett i arkivet är det här en vessla från start i volt. Med tröga och osäkra konkurrenter omkring sig kan det här vara en traditionell spets och slut. 30ggr/6,40ggr på SvS är iaf taget. Och bra spik till 2% att börja omgången med.
Skulle ha varit nice att hitta en stänkare i långloppet. Men Björn lovar vinst med sin uppsittning i björnkollen och Nurmos lät väldigt positiv om sin.
Vågar man hoppas på att Ohlsson får iväg 10 Hurricane Silas från springspåret? Till 8%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|