Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-16, 13:38   #71
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Dagens stänkare


Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Lågprocentade (hästar streckade under 10 %) med klart (kraftigt) uppåtgående spelprocent den senaste dygnet. (dvs trendar uppåt)

2 Mr Perfection

4 Ornello

8 Chablis D.K

1 Princess S.W

12 Payet D.E

8 Bravo Santana
Fullständigt iskall på liret senast men idag ser det riktigt bra ut. Inga megalampor, minst 50 papp för alla rätt och bra känsla för ett par riktiga stänkare.

Dagens stänkare
Vi börjar i avdelning 4, 3140 meter och här kommer agnarna att skiljas från vetet. Jag hittar enbart en häst som är genuint gynnad av att det är 3140 meter, att det är vinter och propositionen. Naturligtvis menar jag dansken 8 Chablis D.K som står bäst inne på pengarna. Inte så mycket att snacka om, visst Sten Juul misslyckas att få iväg honom från start, visst kan det väl hända att nån av springspåren kommer före och att han får kuta i dödens onödigt länge, men i normala fall mal han ner de här juniorerna. 9% nu, ger förmodligen 6-7 ggr pengarna. En bra spik/utgång på streckspelet. Spelar förmodligen en spelvärd tvilling också, 8 - 6,10,13,4

Enigt Sjödén är åttondespåret bakom den vinklade vingen på Jägersro en ren katastrof. Men innerspåret statistiskt gångbart. Hoppas att det gäller även idag, och att den flygande estländaren får iväg 1 Princess S.W. från start. Snabb, rejäl, banrekordhållare på Halmstad - och nu inga tillägg, äntligen ett bra spår bakom bilen, ett läge som hon inte haft sedan i februari när hon blåste till spets från fjärde och vann enkelt. 11% och 6 ggr pengarna gör att hon är på gränsen till att vara en stänkare men klart spelbar och utgång på V75.

12 Payet D.E. är ingen bluff och måste vara gynnad av strykningarna. Ryggar snabba hästar framför och ramlar ner i andra, tredje utvändigt? Blir farlig isåfall. 7%/7 ggr pengarna. Man får väl köra en tvilling mot 7,6,10,1.

8 Bravo Santana. Kan vi inte få se ett par strykningar, please? Eller ska man tro på scenariot galopp för Conny och 2 Romero, spets initialt för 5 Taxi Out, som släpper till 6 Don Cash och sen får 8 Bravo Santana överta? Stefan Persson har ju överraskat förr, från såna här lägen, även innan han blev cathdriver på heltid. Kan kosta för mycket men 8%/8ggr pengarna drar till sig intresset. Kan bli utgång till slut.

Dagens bedövare
Som ni sett tidigare så dissar jag Kennedy, jag vill ha nåt roligare att utgå från i första avdelningen. 4 Night Brodde är en favorit, bidrog till fjolårets största vinst för mig, men nu är det snävt spår och Jägersro. Och Conrad i sulkyn. Gillar intrycket på 7 Hierro Boko i senaste starterna men Hanna Lähdekorpi körde vare sig smart eller snyggt senast. Om hon hade lugnat sig så hade hon som sämst fått tredje utvändigt eftersom Untersteiner gick ner invändigt. Istället var hon tvungen att backa sig sig sist, och därifrån vinner man inga travlopp mot motstånd på den här nivån. Kul 8%-are men ändå ingen klaring.

Har tittat i lopparkivet på 5 Franklin Face och när han hoppar från femtespåret i somras, med Adielsson i sulkyn. Det ser ju klart bra ut, vänder upp bra, tar de första stegen - och sen på "kör" så kastar han sig i galopp. Kan det ha varit speakerrösten? Det får bli min bedövare idag. Om Conrad kör galopp, springspåren hamnar på vingel efter en dålig voltning. Annars behöver man många (alla?) här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat