Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-04, 09:25   #10
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Jag blir inte riktigt klok på V75:1. Voltstart över 2140 meter. Open Stretch. Två (svaga) favoriter från springspåren som inte gjort sig kända som några vinstmaskiner direkt. Båda startsnabba bakom bilen men jag är inte säker på att lopparkivet säger samma sak med volt. Clayton har galopperat från springspår och Beartime var inte i närheten av att spetsa från springspår i Eskilstunastarten i september (Jepson nu, dock). Är det så långsökt att tro att någon av hästarna invändigt kan komma iväg bra (bättre) från start?

Om någon av favoriterna sitter i spets så är jag lite orolig för att vem som helst av bakspårshästarna kommer att släppas fram, utan strid, om någon gör ett initiativ, för de två favoriterna är väl båda bäst med vinnarhål och openstretch? Varför inte Robert Bergh? Han brukar ju inte vara blyg direkt, och han har väl varit nere i Frankrike med Spickelbacken för att den skulle få lite hårdhet? Aron Palema är en liten favorit, tyvärr är den inte tillbaka i samma slag som den var för ett par år sedan när den kunde slå vem som helst men ska nog passas imorgon, vann näst senast och 11-tiden den gick senast barfota runt om håller i det här gänget, varje dag i veckan. Har väl bytt regi också.

Hierro Boko är absolut inte avsågad, men måste naturligtvis komma ut från det här läget. Vann på ett bra näst sätt senast och var väl godkänd tvåa senast efter Apapmand - där för övrigt Kung Edvard höll strålande efter att ha fått Marc Elias vansinnestryckande över sig första 500. Hierro och Hanna har dessförinnan varit ute på rikstoton mot lite bättre hårdare hästar än idag, och har väl vid dessa tillfällen inte fått några lysande styrningar heller. Dreamart slog Beartime vid vallastart i augusti, fick luckan perfekt då och kanske kan få liknande på lördag?

Zio Tom Jet skulle kunna ha varit ett vettigt segerbud, var riktigt bra under senhösten och över jul men sen vettefan var som hänt. Klappade ihop fullständigt från ledningen i silverfinalen senast, där för övrigt Mr Perfection spurtade bra (under 1,10 sista 500 och ännu snabbare sista 200).

Nä, jag ser inget tydligt löpningsscenario. Gör ni?

Senast redigerad av Stankarn den 2021-03-04 klockan 09:38.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat