Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-06, 12:10   #54
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Dagens stänkare


Finns många roliga drag idag. De flesta har nämnts på andra håll, så det kanske är onödigt att rada upp dem en gång till, jag tänker på Kolgjinis Archidamia och Upper Face, Hillbilly Woodland, Bazinga Cheri m fl


Men en häst som inte nämnts i nån högre utsträckning är 7 Lumbermans Kalle. Magnus Jakobsson är inte världens vassaste startkusk men här behöver han väl bara hålla i sig så sitter han i spets efter 200 körda? Släpper förmodligen till andrahandsfavoriten 4 Cassius Ima, som väl inte kommer att få nån större press på sig, det blir en fin avslutning när 10 Lucky Truc kommer och då tänker jag att Kalle borde ha en bra chans att få till en bra avslutning. 2% och minst 10 ggr degen. Tvillingspel till glatt odds?

Sen tänker jag att hemmatränare André Eklundh har laddat ordentligt, nu när det är V75 och allt. Räknar med att han kan utnyttja startspåret med 9 Doyouknow (ensam nu på springen) och hamna bra på det. 4% och nästan 20 ggr degen. Tyvärr ströks Hazyshadeofwinter men han kanske kan sätta dit slagskämpen Aronssons 6 Zoccoloduro O.P. istället? Den här var väl favorit senast han var ute på V75, vinstvan och kanske kan profitera på att det går undan från början? 2%. Det låter väldigt bra om 5 Pere Ubu i samma lopp, men kan han verkligen ta spets från invändiga? Omöjligt är det inte och om han kommer dit så måste det vara en bra platschans iaf, som han avslutade senast. 5%.

Nå, dagens avslutande stänkare får bli 9 Baron Gift (4%) och 15 Velegance (5%).

Baronen har väl det bästa utgångsläget han kan ha? Rygg ledaren/favoriten som kommer att få mangling av 3 Pacific Face, värst emot är nog Baldwin från andrapar utvändigt.

Velegance tänker jag får draghjälp av Ultra Bright sista varvet och sen spelar ut den här tvärspeeden 150 kvar.

Lycka till!

Senast redigerad av Stankarn den 2021-03-06 klockan 12:11.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat