Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-30, 02:05   #10
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Nja. Jag är av den åsikten att det är svårt att lugga en gris. Eller krama vatten ur en sten.

En kusk som inte redan idag kan få iväg sin styrning från ett bra spår bakom bilen, kommer inte att komma iväg bättre imorgon, ens om det skulle vara miljonbelopp i förstapris.

Vet inte hur du kom in på Björn Goop. Jag skrev ju längst ner att Magnus A Djuse är ett levande bevis för att man kan vara/bli en bra kusk utan att ha Redens stall bakom sig. Och att man i 70-årsåldern fortfarande kan göra sig gällande. Det handlar enbart om ambition och målsättning. Viljan att utvecklas. Som väl Stefan Persson är ett bevis på (även om han ibland ramlar tillbaka i sitt gamla körbeteende).

Det är klart att en ”uppkörning” varje år inte är ett seriöst förslag. Men jag tror inte heller på ditt förslag om ändrad prismodell. Tror att jag skulle vilja se nån högkvalitativ evidens på det....

Man kanske skulle införa stafettpriser, som i skidåkningen? Ledning vid 500m-pålen ger x 1000kr, bland de 4 första vid 1000m-pålen ger y 1000kr....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat