Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-24, 13:03   #36
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Kul omgång.

Läge för lite utdelning när det nästan är bergsäkert att favoriten (för närvarande) i V75:1, 3 Beartime (27%) och V75:4, 3 Kali Smart (46%), lägger?

Och ett par lopp med lite diffus favoritbild så borde det ha bra förutsättningar att bli lite deg idag.

V75:1
5 Kung Edward blåser till spets här och sen är det spets och slut, spik!

Haha, där fick jag er att sätta lunchgroggen i halsen, eller? Nja, men 7 ggr på plats skulle vara mumma - om den sitter.

Annars lämnade väl Bergharn klartecken på 11 Vikens High Yield igår och den blir väl favorit snart.

Om jag garderar tar jag med 5 Ganyboy, van vid voltstart och en av de som lyft sig av Kolgjinis nya träningsupplägg? 3% och 10 ggr pengarna helt ok.

V75:2
Persson-bröderna lyriska och det kanske är så enkelt att 1 Wingait Henke bara är bäst. Men den måste nog rekordsänka 1 ½ sekund eller nåt för att duga. Och det skulle ju vara fint om den slog på en galopp i spetskörningen. Kan man hoppas på en spets och slut för 3 Stig Brodde, om favoriten sviker?

Jag har nedåt 1.08 sista 500 på Untersteiners 11 Yuvaraj senast (låt vara att det gått väldigt långsamt första 1000-1500) och han låter väldigt optimistisk tycker jag, för att vara honom.

V75:3
Olösligt stolopp över tre volter. Min förstahäst blev till slut ingen. Målar på.

V75:4
Hoppas att 6 La Paradeta blåser till spets, från spår en bit ut på vingen. Eller att det åtminstone körs ett tag in i svängen. Då ska det vara bra chans att nån av de bättre hästarna vinner, tänker främst på 7 Artemide Zack och 10 Eight Hour.

V75:5
Dagens stänkare är 5 Cassius Ima. Totalt bortglömd idag. 3% och 15 ggr. Annars är väl 12 Aragorn As förstastrecket? Firma Karlsson/Sjunnesson?

V75:6
Här skulle man nästan vilja ta med allihopa. Tror nog mest på 5 Bordeaux S. men det är ju ingen skräll direkt. 3 Romero med Conrad Lugauer?

V75:7
Både 5 Sevilla och 7 Cyber Lane sprang 12.2 över 2140 i sin senaste start. På det står den ena i 53% och den andre i 2%. Och då ska man vara medveten om att Sevilla sprang sin tid i början på januari. Nä, men det är väl en berättigad favorit, "Lejnen" är ju bra. Men den som har sitt lopparkiv intakt kommer ihåg när 6 Chief Orlando krossade Cyber Lane från dödens. Om "Tjifen" är i form så är det nog årets spelobjekt, 30 ggr vinnare/7 ggr på plats. Tvåa i Nationernas pris i början på december.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat