Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-23, 10:36   #13
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Fast det är mer min personliga uppfattning. Att spelen i grunden ska var attraherande, där den som är duktig även ska kunna vinna på sikt. Återbetalning ska vara såpass bra att det är möjligt. Annars kan vi sänka återbetalning till 70 procent. Särskilt i enloppspel.

Det är samma med prispengar i travsport. Det ska finna en chans att om du får fram en bra häst så ska du kunna göra en ekonomisk vinning. Den andelen sjunker hela tiden . Allt färre vill satsa pengar på travhästar idag. Backa bara 20 år så ägdes hästar av ett ganska brett spektrum av människor. Så är det inte längre, många tränare äger sina hästar själva.

Pengarna, den totala delen försvinner på annat. Precis som inom sjukvården . Trots ökat vårdbehov så ökar ist den administrativa delen men inte folk på golvet. De sista 10 åren har den administrativa delen ökat med 30 procent inom sjukvården, men i princip ingenting vad gäller personal på golvet.

Det hjälper inte alltid att höja återbetalningen, du själv är ju ett exempel på det, du skriver att du förr i tiden spelade för 30-40 tusen i månaden och jag antar att du med "förr" då menar tiden då det var 80% återbetalning, men nu när det är 85% återbetalning så spelar du ”bara för 500 kronor/månad”

Själv brukar mitt humör för hur roligt det är att spela på travet väl följa mitt ROI.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat