Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Auto-mult är en beräkning för att styra flerbong på rad-nivå.
Antalet ggr som en enkelrad spelas beror på radens förväntade utdelning efter spelforms%en.
Man får fler kopior på de rader som ger lägst utdelning.
Vad är då bra med det? Jo, man minskar effekten av "otur" att favoriter vinner där man garderat. Det ger chansen att få hyggligt betalt på sina spelidéer trots att det jäklas i övriga avdelningar och leder till minskad varians.
|
Auto-Mult, Reducerat och alla jäkla datasystem är definitivt inte min likör. Åldern tar ut sin rätt. Jag spelade V5 på Åby på 50 talet och då var väl inte dagens Auto Multi företrädare ens påtänkta. Ok inget fel med nya metoder och spel hjälpmedel MEN lika förbannat är det viktigt att ha bra egen kontroll på vem eller vilka som har bäst vinstchans i loppen. Självklart fattar även en gamling som jag att det går att med hjälp av data och spelupplägg hitta genvägar men lika förbannat är det travsporten och spelets grundtanke att försöka hitta vinnarna. Jag har spelat på trav i 60 år och har inte blivit miljonär men fått in en och annan skaplig vinst. Dock endast med matematiska system. Och även bra V/P spel när man besökte banorna på förra seklet och fick hästarnas härliga lukt och trampet från hovarna live. Och där hittade man ibland sin egen vinnare utan Auto- Mult.
Ok förlåt min gammal modiga inställning och ingen skugga över er innovatörer inom travspelet. Var sak har sin tid.